Polskie transmisje Counter Strike: Global Offensive. Co oglądali Polacy?
Polskie transmisje Counter Strike: Global Offensive. Co oglądali Polacy?

Polskie transmisje Counter Strike: Global Offensive. Co oglądali Polacy?

Opublikowany

Fantasy Expo przygotowało zestawienie polskich transmisji z największych turniejów Counter Strike: Global Offensive. Zestawienie obejmuje pierwszych 7 miesięcy bieżącego roku i pozwala wyciągnąć kilka ciekawych wniosków.

Większa pula nagród = więcej oglądających?

Z zestawienia wynika, że największy wpływ na ilość oglądających osób miał udział polskich drużyn oraz wysokość nagród. Ważne też jest to kto markuje daną transmisję. Przykładowo, największą liczbę oglądających zgromadził PGL Major, który nie dość, że odbywał się w Polsce, to jeszcze składająca się z Polaków drużyna Virtus.Pro doszła do etapu półfinałowego. Rekordowy wynik 106 tysięcy oglądających w jednym momencie padł właśnie w meczu rozegranym przez Złotą Piątkę. Kolejne polskie transmisje, które potwierdzają tę tezę to WESG, gdzie polski Team Kinguin zajął drugie miejsce, a także finały Intel Extreme Masters rozgrywane w Katowicach, które również notowały największe wyniki do momentu uczestnictwa polskich drużyn.

Większa jakość transmisji

W 2017 roku rynek transmisji uległ znaczącej przemianie. Za prawa do większości transmisji trzeba płacić, co sprawia, że firmy stojące za realizacją szukają sponsorów i partnerów. Rynek esportowych praw mediowych zaczął coraz mocniej przypominać rynek sportów tradycyjnych. W konsekwencji transmisje stają się bardzo dużymi projektami, angażującymi wiele osób, nie tylko do realizacji streamingu, ale także działań dodatkowych, uzgodnionych z partnerami.

Transmisja z PGL Major Kraków była dla nas wyzwaniem nie tylko od strony realizacji, ale także pozyskania partnerów oraz dostarczenia świadczeń. Do zachęcenia partnerów wykorzystaliśmy przewagi jakie daje transmisja online’owa. Kilkunastoosobowy zespół dbał nie tylko o wysoką jakość transmisji ale także o realizację świadczeń dla partnerów. Angażowaliśmy fanów nie tylko poprzez branding, spotykany w telewizji, ale też poprzez działania specjalne w Social Media. Szczególnym zainteresowaniem ze strony marketerów cieszyły się działania wprost contentowe oraz sprzedażowe

mówi Kamil Górecki, członek zarządu Fantasy Expo, agencji odpowiedzialnej za realizację polskiej transmisji PGL Major Kraków 2017

Wzrost znaczenia transmisji w marketingu esportowym

Marketerzy dostrzegają ogromny potencjał sprzedażowy wynikający z połączenia światów sportowego i internetu. Edukacja rynku esportowego postępuje i w coraz więcej projektów angażują się partnerzy biznesowi, widząc perspektywę zwiększenia zasięgu komunikacji, wzrostu zaangażowania, a także utrzymania uwagi. Ten ostatni wskaźnik jest szczególnie ważny, gdyż jest bardzo wysoki w porównaniu do innych działań marketingowych, wyższy nawet od influencer marketingu. Badania rynku oceniają utrzymanie uwagi w TV na kilkanaście minut, w przypadku YouTuba wskaźnik ten jest wyższy, ale podobny, natomiast podczas transmisji esportowych często przekracza on 2 godziny. Tak długi kontakt z marką jest bardzo doceniany przez marketerów. Dlatego istotnym elementem przedstawionych danych jest łączna ilość czasu, którą fani spędzili na oglądaniu streamu.

W rozmowach ze specjalistami ds. marketingu zainteresowanych esportem łatwiej rozmawiać o partnerstwie w transmisjach rozgrywek niż na przykład o dedykowanych kampaniach influencerskich. Wynika to z bezpośredniego porównania do transmisji z tradycyjnego sportu. Taka metafora przemawia do wyobraźni i znacząco ułatwia edukację rynku

mówi Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu Fantasy Expo

Polskie_Transmisje_CSGO.png

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

IMG_4310.png

grafika | 35,7 MB

Pobierz
IU3A25582.jpg

grafika | 14,7 MB

Pobierz
IU3A2558.jpg

grafika | 14 MB

Pobierz
IU3A25585.jpg

grafika | 11,8 MB

Pobierz
IU3A2558244.jpg

grafika | 11,9 MB

Pobierz
IU3A255821.jpg

grafika | 10,2 MB

Pobierz
IU3A25582114.jpg

grafika | 9,59 MB

Pobierz
IU3A2558211.jpg

grafika | 7,91 MB

Pobierz
Polskie transmisje Counter Strike - Global Offensive. Co oglądali Polacy.pdf

pdf | 200 KB

Pobierz
Polskie transmisje Counter Strike - Global Offensive. Co oglądali Polacy.docx

docx | 6,21 KB

Pobierz
Polskie_Transmisje_CSGO.png

grafika | 1,37 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Rusza turniej dla społeczności PUBG. Wygra ten kto spojrzy chłodnym wzrokiem na swoich przeciwników

temu

Zmagania esportowe to nie tylko profesjonalne turnieje dla zawodowców, ale również dla tych, którzy preferują rywalizację w wolnym czasie. I właśnie z myślą o nich 20 października ruszają kwalifikacje do „Playerunknown's Battlegrounds powered by Cooler Master”. Czterystu zawodników, zmagając się w formacie solo będzie miało możliwość zgarnięcia nagród o puli ponad czterech tysięcy złotych, które zostały ufundowane przez organizatora turnieju, producenta sprzętu komputerowego Cooler Master.
Poczuj zapach esportu, czyli “Izak” oraz “Nervarien” w nowej reklamie Old Spice

temu

Branża sportów elektronicznych rozwija się w błyskawicznym tempie. Coraz częstszym zjawiskiem stały się inwestycje marek w przestrzeń wirtualnej rywalizacji. Przykładów nie trzeba szukać daleko, bowiem najlepszym przykładem takiego działania w ostatnim czasie, może być globalnie znana marka produkująca dezodoranty i żele pod prysznic dla mężczyzn  — Old Spice. Marka kierująca swe produkty do mężczyzn śmiało wkroczyła w świat esportu swoim spotem reklamowym z Piotrem “Izakiem” Skowyrskim oraz Damianem “Nervarienem” Ziają.
W specjalnej akcji KFC w CS:GO wzięło udział 11 299 polskich graczy! Czy głód wpłynął na skilla?

temu

Nie ma złych graczy, są tylko głodni. Takimi słowami można skwitować akcję przeprowadzoną przez KFC w weekend 6 oraz 7 października. Obiektem zainteresowania giganta branży spożywczej stała się niezwykle popularna na całym świecie gra, czyli Counter-Strike: Global Offensive. Kopia tytułu, który na całym świecie został zakupiony blisko 40 milionów razy, bije rekordy popularności również w Polsce. W ramach akcji przygotowanej przez KFC gracze mogli otrzymać specjalne kody zniżkowe, które były do znalezienia na mapach w dedykowanej puli serwerów. Akcja cieszyło się ogromnym zainteresowaniem i wzięło w niej udział ponad 11 299 polskich fanów CS:GO na prywatnych serwerach 1shot1kill.
Nie ma złych graczy, są tylko głodni

temu

W weekend 6 oraz 7 października, na wszystkich graczy CS:GO czeka nie lada niespodzianka. KFC przygotowało dla wszystkich gamerów specjalne kody zniżkowe, które mogli znaleźć na mapach w dedykowanej puli serwerów. Czy głód przezwyciężył chęć zdobycia fraga?
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.