Największe w Polsce spotkanie YouTuberów z fanami - podsumowanie

Największe w Polsce spotkanie YouTuberów z fanami - podsumowanie

Opublikowany

Rozwój YouTube w Polsce oraz coraz większa popularność twórców przyczyniają się do powstawania wielu mitów na ich temat – zarobki, pasje i stosunek do fanów stale rozbudzają emocje.  Dla młodego pokolenia najwięksi twórcy z YouTube są bardziej rozpoznawalni niż gwiazdy telewizji.

MeetUp 2017, zorganizowany w Krakowie na początku września, pozwolił ponad 200 twórcom spotkać się z niemal 20 tysiącami fanów, którzy mogli spędzić cały dzień z idolami, zrobić sobie z nimi zdjęcia i zebrać autografy. Spotkanie zorganizowała agencja kreatywna GetHero, a wybór miejsca imprezy okazał się strzałem w dziesiątkę – przestrzeń Tauron Arena Kraków zapełniła się w kilka minut po otwarciu bramek. W tym roku wstęp na imprezę był bezpłatny, choć dla najbardziej oddanych fanów przygotowano bilety Premium. Komunikacja w mediach społecznościowych oparta była na publikowaniu wpisów i filmów przez organizatora, ambasadorów, twórców oraz samych uczestników imprezy, docierając łącznie do 18 milionów użytkowników.
Organizacja spotkania pod Wawelem nie była przypadkowa – Miasto Kraków zostało parterem MeetUp 2017, a w ramach promocji imprezy ambasadorzy, czyli reZigiusz i Izak, przygotowali filmy  promujące wydarzenie i miasto. Prestiż wydarzenia podniosła także obecność Rafała Sonika – businessmana, zwycięzcy rajdu Dakar, który wspólnie z reZigiuszem od kilku lat prowadzi wspólne projekty, jak wyprawa na Dakar, sprzątanie Tatr czy wsparcie akcji charytatywnej ReZimy dobrem.
Tegoroczny MeetUp sprzyjał także dyskusjom o Influencer Marketingu, o którym rozmawiano  w czasie panelu biznesowego, zorganizowanego w czasie imprezy. Panel rozpoczęła Natalia Grodecka z GetHero, która w krótkiej prezentacji wyjaśniła zebranym gościom jak definiować pokolenie Z, jak do niego komunikować i czego należy się wystrzegać w działaniach kierowanych do młodych ludzi. Kolejni uczestnicy rozwijali zagadnienie Influencer Marketingu w oparciu o własne doświadczenia i spostrzeżenia, co ułatwiło obranie szerszej perspektywy na ten temat. Panel odbył się w jednej z sal konferencyjnych Tauron Arena Kraków i stanowił zamkniętą część wydarzenia, za którą zaproszono wyłącznie przedstawicieli biznesu i mediów.
Uczestnicy MeetUp mieli do dyspozycji trybuny i całą płytę obiektu, na której ustawiono  stoiska sponsorów imprezy. PolskiBus.com zorganizował przyjezdnym podróż z  różnych części kraju, a Monte Snack oraz Lay’s zadbały o to, żeby nikt nie zgłodniał. Małopolska zachęcała do wycieczek rowerowych wraz z Magic of Y, a HP zadbał o zdjęcia z imprezy. Obojętnie nie dało się przejść również obok stoisk Garniera i Herlitza.
Warto podkreślić także rolę ambasadorów MeetUp 2017, czyli reZiego i Izaka, którzy nie tylko promowali samo wydarzenie na własnych kanałach na YouTube, ale w dniu imprezy od rana spotykali się z fanami, pozowali do zdjęć i wielokrotnie występowali na scenie głównej.  Każdy z ambasadorów swój dorobek opiera na wieloletnim budowaniu społeczności odbiorców, którzy ufają ich słowom i podzielają entuzjazm. Na scenie nie zabrakło także innych twórców, jak Multi, Poszukiwacz, Dezy, Naruciak, Topowa Dycha,  Cyber Marian. Różnorodna forma ich wystąpień i tematyka poruszana na scenie wzbudzała ogromne zainteresowanie zgromadzonych fanów.

MeetUp® 2017 był wyjątkowo rodzinną imprezą, na której doskonale bawili się zarówno młodzi fani, jak i ich rodzice i opiekunowie. Zależało nam na stworzeniu atmosfery, która odda pozytywne emocje, towarzyszące twórcom. Zaprosiliśmy YouTuberów, którzy swoją postawą dają dobry przykład młodzieży, czego dowodem jest zaangażowanie reZigiusza i Izaka jako ambasadorów wydarzenia.

Paweł Kowalczyk, wiceprezes zarządu GetHero

Infografika_MeetUp_2017_Kraków.jpg

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Infografika_MeetUp_2017_Kraków.jpg

grafika | 1,59 MB

Pobierz
MeetUp_2017_04.jpg

grafika | 905 KB

Pobierz
MeetUp_2017_01.jpg

grafika | 785 KB

Pobierz
MeetUp_2017_03.jpg

grafika | 631 KB

Pobierz
MeetUp_2017_02.jpg

grafika | 673 KB

Pobierz
case_study_krakowMU.pdf

pdf | 3,72 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Wielki sukces MeetUp® 2017 w Krakowie

temu

Kraków, 10.09.2017r - wczoraj w Tauron Arena odbyło się spotkanie gwiazd YouTube z fanami. W wydarzeniu, którego partnerem było Miasto Kraków, według szacunków organizatorów wzięło udział niemal 20 000 uczestników.
MeetUp® 2017 - największe spotkanie YouTuberów i ich fanów w Polsce już w najbliższą sobotę w Krakowie!

temu

MeetUp® 2017 to największe w Polsce i w naszej części Europy spotkanie społeczności YouTube i wideo. Piąta edycja imprezy po raz pierwszy odbędzie się w Krakowie. Już 9 września w Tauron Arenie będzie można spotkać ponad 200 twórców internetowych, w tym jedne z największych gwiazd polskiej sceny YouTube – ambasadorów MeetUp® reZigiusza i Izaka. Wejście na imprezę jest darmowe, jednak istnieje możliwość zakupu biletów premium czy fastrack, które dają gwarancję wcześniejszego wejścia na imprezę oraz dostęp do stref premium. Organizatorzy spodziewają się ponad 20 000 gości.
ADATA CW0050 – bezprzewodowa ładowarka zgodna ze standardem Qi

temu

Firma ADATA wprowadza do swojej oferty bezprzewodową ładowarkę CW0050. Jej smukła i elegancka obudowa ma zaledwie 6 mm grubości.
Czy smartfony są bezpieczne dla naszego zdrowia?

temu

Według badań CBOS z 2017 roku ponad 50 % Polaków korzysta ze smartfonów. Część z nas nie wyobraża już sobie nawet życia bez smartfonu. Oprócz tego, że umożliwia on nam kontakt z innymi ludźmi, to zapewnia dostęp do naszych ulubionych treści - a wszystko to w jednym urządzeniu, które mieści się w kieszeni. Wygodniej już być nie może.

Esport to sport! Tak uważa 150 000 widzów tygodniowo

W dużej ilości komentarzy pod artykułami o kolejnych sukcesach esportowców można przeczytać, że esportu i siedzenia przed komputerem nie należy kwalifikować jako sport. Tymczasem grono oglądających zmagania profesjonalnych zawodników rośnie z miesiąca na miesiąc i osiąga już ilości charakteryzujące polską Ekstraklasę.