Sztuczna inteligencja w turystyce - Sabre tworzy chatbota dla biur podróży

Sztuczna inteligencja w turystyce - Sabre tworzy chatbota dla biur podróży

Opublikowany

Sabre Corporation, firma zajmująca się technologiami IT dla turystyki, stworzyła inteligentnego chatbota, przeznaczonego dla hoteli i biur podróży. Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję znajdują zastosowania w kolejnych obszarach naszego życia. Tym razem usprawnią proces obsługi turystów, przede wszystkim dzięki możliwości jednoczesnego i natychmiastowego udzielania pomocy wielu konsumentom.

Czat to obecnie jedna z najwygodniejszych form komunikacji. W jego tradycyjnej formie, na pytania użytkowników odpowiada pracownik. Coraz więcej firm idzie jednak o krok dalej, rozwijając chatboty. To programy komputerowe, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy z człowiekiem w taki sposób, aby przypominała naturalną konwersację. Mogą one zostać zaimplementowane bezpośrednio w komunikatorach takich jak Facebook Messenger, WhatsApp lub Skype.
Chatboty mogą reagować na proste prośby oraz udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania. Potrafią dopilnować rezerwacji, zmiany terminu czy odwołania lotu. Mogą podać szczegółowe informacje o rezerwacji, informować o opóźnieniach, przypominać o wymeldowaniu z hotelu, a także sugerować atrakcje w miejscu pobytu. Dzięki możliwości personalizacji chatbot może towarzyszyć użytkownikowi na każdym etapie podróży - od momentu planowania, aż po zgodny z planem powrót do domu.

Podróżni chcą czuć się jak najbardziej komfortowo w trakcie podróży. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala, aby technologia wspierała ich, zapewniając jak najsprawniejszą obsługę, a niejednokrotnie lepsze rekomendacje w przypadku nagłych zmian planów podróży czy też opóźnień lotów. Razem z firmą Microsoft i naszymi partnerami odkrywamy, jak sztuczna inteligencja i chatboty są w stanie zautomatyzować rutynowe działania. Już w niedalekiej przyszłości w połączeniu z możliwością samouczenia się chatbotów pozwoli to na wprowadzenie spersonalizowanych wirtualnych asystentów podróży

Wojciech Gworek, wiceprezes ds. platformy technologicznej Sabre Corporation

Rozwiązania tego typu w branży turystycznej stają się pomocne dla klientów, jak i właścicieli biur podróży czy hoteli. Są dostępne 24 godziny na dobę i udzielają natychmiastowych, bezbłędnych odpowiedzi. Mogą skutecznie zastąpić pracownika w codziennych, powtarzalnych czynnościach, obniżając tym samym koszty przedsiębiorstw.
Rozwiązanie tworzone przez Sabre wykorzystuje platformę Microsoft Bot Framework oraz możliwości Microsoft Cognitive Services. Dzięki niej boty będą widzieć, słyszeć, interpretować i wchodzić w interakcje, w sposób bardziej ludzki. Jedną z wykorzystywanych usług jest LUIS (Language Understanding Intelligent Service), która pozwala na kontekstowe rozumienie języka. Chatbot jest w stanie poprawnie interpretować nie tylko polecenia we wcześniej zdefiniowanej formie, lecz również różne ich odmiany.
Pierwszymi partnerami Sabre we wspólnym rozwijaniu projektu są biura turystyczne Travel Solutions International z siedzibą w Dallas i Travelocity International z siedzibą w San Francisco. Ich klienci będą mieli możliwość skorzystania z usług chatbota za pośrednictwem komunikatora Facebook Messenger.

Współpraca z Sabre to nasza odpowiedź na potrzeby klientów, którzy szukają sposobów na zaoszczędzenie czasu podczas obsługi podróży.

Claire LeBuhn, wiceprezes ds. usług wsparcia w Travel Solutions International

W trakcie testu Sabre i współpracujące podmioty ocenią preferencje podróżujących oraz to, jak często i kiedy angażują się oni w interakcje z chatbotem, a także kiedy niezbędny jest kontakt z pracownikiem.
Dział Sabre Hospitality Solutions rozwija także chatbota, który umożliwia podróżnym łatwe robienie zakupów, dokonywanie rezerwacji oraz kontakt z pracownikami hotelu za pośrednictwem platform takich jak Facebook Messenger, WhatsApp, Twitter, SMS, a także asystentów głosowych Amazon Alexa, Cortana oraz Google Home.

Sabre

Firma Sabre jest wiodącym dostawcą technologii dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre - oprogramowanie, systemy rezerwacyjne czy systemy dostępne na urządzenia mobilne - są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. Wykorzystywane są do zarządzania kluczowymi operacjami, w tym rezerwacjami pasażerów i gości oraz przychodami, lotami, siecią i załogą. Sabre obsługuje również większość transakcji na rynku turystycznym, który przetwarza ponad 120 milionów dolarów, wydawanych rocznie na podróżowanie. Sabre ma klientów w ponad 160 krajach. Centrala Sabre znajduje się w Teksasie, w Stanach Zjednoczonych. W Krakowie od 2000 roku działa centrum rozwoju Sabre Corporation, zatrudniające około 1500 osób.

www.sabre.pl

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Sztuczna inteligencja w turystyce - Sabre tworzy chatbota dla biur podróży - inf. prasowa Sabre.pdf

pdf | 495 KB

Pobierz
Sztuczna inteligencja w turystyce - Sabre tworzy chatbota dla biur podróży.jpg

grafika | 133 KB

Pobierz
Sztuczna inteligencja w turystyce - Sabre tworzy chatbota dla biur podróży - inf. prasowa Sabre.docx

docx | 161 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Krakowskie firmy w najnowszym raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

temu

W najnowszym Raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie i kolejny rekord w 16-letniej historii publikacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu od kilku lat intensywnie rozwija się w Polsce. Stoi za tym nie tylko moda, ale także oddolna inicjatywa samych pracowników i chęć pomagania innym.
Performance Engineering Meetup

temu

26 października Sabre Polska organizuje w Krakowie spotkanie poświęcone zagadnieniom z obszaru Performance Engineering. Sabre Meetup to cykl wydarzeń poświęconych różnym aspektom technologii i pracy w IT. Najbliższe z nich będzie dotyczyło technik wykorzystywanych do zapewniania stabilności i wydajności systemów. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak ze względu na ograniczoną ilość miejsc konieczna jest rejestracja.
Czy polskie firmy są zaangażowane społecznie? Najnowszy raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu

temu

W najnowszym Raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie i kolejny rekord w 16-letniej historii publikacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu rozwija się w Polsce co najmniej od kilkunastu lat. Stoi za tym nie tylko moda, ale także oddolna inicjatywa samych pracowników i chęć pomagania innym.
Talk’N’Roll – zainspiruj się geekami!

temu

Dzielenie się wartościowymi pomysłami, poszerzanie własnych horyzontów i wzajemne inspirowanie się – to główne założenia konferencji Talk’N’Roll, która odbędzie się w Krakowie 26 września. Jest to już trzecia edycja wydarzenia organizowanego przez pracowników firmy Sabre. Do tej pory spotykali się oni we własnym gronie, zapraszając prelegentów z kraju i ze świata. W tym roku postanowili zaprosić na Talk’N’Roll wszystkich chętnych – udział w wydarzeniu jest bezpłatny, konieczna jest jedynie rejestracja.

UV220 i UV320 - nowe pamięci flash od ADATA

Firma ADATA wprowadza do swojej oferty dwa nowe modele pamięci flash – UV220 oraz UV320. Będą one dostępne w wielu wersjach pojemnościowych oraz różnych kolorach obudowy.