80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych
80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych

80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych

Opublikowany

Niemal każda z dużych krakowskich firm prowadzi na szeroką skalę własne akcje charytatywne i działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility). Jedną z przyczyn jest oczywiście chęć budowania pozytywnego wizerunku firmy. Jednak w przypadku dużych korporacji CSR jest normą, więc żadna z nich się nie wyróżnia na tym tle. Dużo ciekawszą przyczyną jest oddolna inicjatywa. Coraz częściej organizatorami i pomysłodawcami są sami pracownicy.

W naszej akcji nie chodzi o, żeby dawała ona coś firmie, ale pracownikom. Dużo osób chce pomagać, ale w natłoku codziennych obowiązków nie ma na to czasu. Firma stwarza nam taką możliwość, dzięki temu możemy się realizować. Działamy już od wielu lat i mamy stały kontakt z potrzebującymi. Oni wiedzą, że mogą na nas liczyć, a my, że możemy im pomóc

mówi Judyta Barczyk, koordynatorka projektu GiveTogether w Sabre Polska.

Po ośmiogodzinnej pracy w biurze niewielu z nas znajduje jeszcze czas na wolontariat czy organizowanie zbiórek pieniędzy dla potrzebujących. Dlatego wolontariat pracowniczy przynosi tak imponujące efekty. Jedna osoba zaangażowana na co dzień w pomoc fundacji, przy odpowiednim wsparciu, może przyciągnąć kolejne. Efekt jest taki, że ostatecznie we wspomnianym wcześniej projekcie wzięło udział około 1400 osób, czyli niemal wszyscy pracownicy firmy.

Nasza współpraca z Sabre trwa już od 6 lat. Przychodzą do nas grupy zorganizowanych ludzi, którzy bardzo pomagają naszym podopiecznym, czyli osobom bezdomnym. Nie tylko finansowo, ale również własną pracą przy remontach czy sortowaniu odzieży. Dzieło bez pomocy wolontaryjnej nie działałoby wcale

mówi Agnieszka Kozioł z Dzieła Pomocy św. Ojca Pio.

W ostatni wtorek, podczas gali finałowej GiveTogether, odbyło się podsumowanie tego projektu. Podczas jednego miesiąca pracownicy firmy zorganizowali 29 różnych akcji - sprzedaż żywności i książek, aukcje online, turnieje gier sportowych i komputerowych oraz wiele innych. Celem każdej z nich było zbieranie pieniędzy na wybrane wcześniej fundacje i potrzebujących. Ostatecznie udało się zebrać ponad 80 tysięcy złotych dla 24 beneficjentów. Kwota ta jest jedynie kroplą w morzu potrzeb. Jeśli weźmiemy jednak pod uwagę, że firm organizujących podobne akcje w Krakowie jest kilkadziesiąt to okaże się, że mają one realny na działalność lokalnych organizacji charytatywnych.
GiveTogether1.JPGGiveTogether2.JPGGiveTogether5.JPGGiveTogether3.JPGGiveTogether4.JPGGiveTogether logo.png
W ramach GiveTogether pomoc finansową otrzymały:
Bona Fide Fundacja na Rzecz Osób Niepełnosprawnych,
Dom Tymczasowy dla szczeniaków,
drużyna koszykówki na wózkach "For Heroes Wanda Krakow",
Dzieło Pomocy Św. Ojca Pio,
Fundacja dla Zwierząt Dar Serca,
Fundacja L'ARCHE, Fundacja Panoptykon,
Fundacja Polski Instytut Otwartego Dialogu,
Fundacja Pomoc Polakom Donbasu,
Fundacja Pomocy Chorym Psychicznie im. Tomasza Deca,
Fundacja Stawiamy Na Łapy, Fundacja Zwierzę nie jest Rzeczą,
Fundacji RITA (Polska Misja Medyczna),
Julia i Mateusz Stojanowscy,
Katolickie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych i Ich Przyjaciół - Klika,
Natalia Brożek - Fundacja Sedeka,
Przedszkole Specjalne nr 100,
Psie Przytulisko w Harbutowicach,
Stowarzyszenie "Pro Familia",
Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo i Umysłowo „NADZIEJA” z Nowego Sącza,
Stowarzyszenie Sportowe “Gracja”,
Szkoła Podstawowa z oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Krakowie,
Wojtuś Sobierski- Fundacja Słoneczko,
WTZ w Dobczycach,
Zespół Szkół Specjalnych Nr 6 w Krakowie.

    Kopiuj tekst

    Udostępnij

    Załączniki

    Pobierz wszystkie

    80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych - inf. prasowa Sabre.pdf

    pdf | 391 KB

    Pobierz
    80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych - inf. prasowa Sabre.docx

    docx | 162 KB

    Pobierz
    GiveTogether1.JPG

    grafika | 2,97 MB

    Pobierz
    GiveTogether5.JPG

    grafika | 2,88 MB

    Pobierz
    GiveTogether2.JPG

    grafika | 2,66 MB

    Pobierz
    GiveTogether3.JPG

    grafika | 2,13 MB

    Pobierz
    GiveTogether4.JPG

    grafika | 2,09 MB

    Pobierz
    GiveTogether logo.png

    grafika | 197 KB

    Pobierz
    Powiązane artykuły
    Krakowskie firmy w najnowszym raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

    temu

    W najnowszym Raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie i kolejny rekord w 16-letniej historii publikacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu od kilku lat intensywnie rozwija się w Polsce. Stoi za tym nie tylko moda, ale także oddolna inicjatywa samych pracowników i chęć pomagania innym.
    Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają w niej nowe technologie?

    temu

    Branża turystyczna w 2017 roku rozwijała się szybciej niż w poprzednich latach, a perspektywy na kolejny rok są równie optymistyczne. Wszystko wskazuje na to, że podróżni nie czują się zagrożeni i częściej wyjeżdżają na wakacje. To niektóre z wniosków z raportu ITB.Rapor
    Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów niż na samą podróż

    temu

    Czas, jaki podróżni poświęcają na wybór optymalnej propozycji, pokazuje, jak złożona i zawiła może być droga do zarezerwowania biletu. Badania w tym zakresie na grupie 2200 podróżnych z Europy Zachodniej przeprowadziła firma Sabre, dostarczająca oprogramowanie dla branży
    Sztuczna inteligencja w turystyce - Sabre tworzy chatbota dla biur podróży

    temu

    Sabre Corporation, firma zajmująca się technologiami IT dla turystyki, stworzyła inteligentnego chatbota, przeznaczonego dla hoteli i biur podróży. Rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję znajdują zastosowania w kolejnych obszarach naszego życia. Tym razem usprawnią proces obsługi turystów, przede wszystkim dzięki możliwości jednoczesnego i natychmiastowego udzielania pomocy wielu konsumentom.

    Na połączenie z serwisem Acera czekasz mniej niż minutę, a większość napraw wykonywanych jest w 5 dni

    Średnia ocena pracy konsultantów i techników oceniana jest na 84%. Składa się na nią łatwość kontaktu, wiedza, uprzejmość konsultanta oraz jakość naprawy i produktu. Acer w 2017 roku utrzymywał wysoki standard naprawy urządzeń. Badania opinii klientów serwisu Acer, prowa