Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają w niej nowe technologie?
Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają w niej nowe technologie?

Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają w niej nowe technologie?

Opublikowany

Branża turystyczna w 2017 roku rozwijała się szybciej niż w poprzednich latach, a perspektywy na kolejny rok są równie optymistyczne. Wszystko wskazuje na to, że podróżni nie czują się zagrożeni i częściej wyjeżdżają na wakacje. To niektóre z wniosków z raportu ITB.

Raport ITB World Travel Trends został przygotowany w związku ze zbliżającym się kongresem rynku turystycznego ITB Berlin, który odbędzie się w dniach 7-11 marca. Zgodnie z przedstawionymi danymi liczba wyjazdów zagranicznych na całym świecie wzrosła o 6% w pierwszych ośmiu miesiącach 2017 roku. Natomiast średnia długość pobytu była większa o 4%. Turystyka pozostaje kluczowym motorem światowej gospodarki. Wprawdzie podróżni są wciąż zaniepokojeni kwestią bezpieczeństwa, ale tradycyjne czynniki, jak dostępna oferta i ceny ponownie stają się kluczowymi elementami wpływającymi na decyzje.

Główny powód wyjazdów? Bez zaskoczenia. Wakacje są najważniejsze
Na poziomie globalnym wakacje są numerem jeden wśród wyjazdów zagranicznych. W pierwszych ośmiu miesiącach 2017 ich liczba wzrosła o 6% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Wycieczki do przyjaciół i rodziny wykazały jeszcze większą tendencję wzrostową - aż 8%. Podróże służbowe pozostają na razie w stagnacji. Jednak prognozy na 2018 rok również są obiecujące. Bazując na wskaźniku World Travel Confidence Index autorzy raportu szacują wzrost na poziomie 5%.

Zagrożenie mniejsze niż myślisz
Ponad 40% podróżujących za granicę twierdzi, że ostrzeżenia o niestabilności państw i terroryzmie wpłyną na ich decyzje wyjazdowe w 2018 r. Jedna trzecia planuje podróż  wyłącznie do bezpiecznego miejsca, a 8% rozważa całkowitą rezygnację z wyjazdu. Po stronie pozytywów można zaliczyć fakt, że prawie 60% badanych twierdzi, że nie zmieni swoich planów z powodu możliwych zagrożeń terrorystycznych.

Kraje takie jak Turcja, Egipt i Tunezja, które w ostatnich latach padły ofiarą ataków terrorystycznych nadal uważane są za szczególnie niebezpiecznie. W poprzednim roku ucierpiał również wizerunek Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, w których również zdarzały się incydenty terrorystyczne. Za szczególnie bezpieczne postrzegane są północna, środkowa i wschodnia Europa oraz Szwajcaria, Kanada i Australia.

Przyszłość należy do nowych technologii
Chatboty, roboty, rzeczywistość rozszerzona i wirtualna to technologie przyszłości, które odegrają kluczową rolę nie tylko w sektorze hotelarskim, ale także w całym transporcie i turystyce - ocenia cytowany w raporcie Wojciech Olearczyk, dyrektor ds. rozwoju oprogramowania Sabre Polska.

Wśród pojawiających się trendów zwrócił uwagę na technologie autonomiczne, które mogą mieć szczególne zastosowanie w tych sektorach. Najczęściej kojarzymy je z samochodami jeżdżącymi bez kierowcy, ale obejmują one również cyfrowych asystentów, chatboty w komunikatorach, a nawet roboty.

Zastosowanie robotów w turystyce może obejmować na przykład maszyny dostarczające zamówienia do pokojów. Ponadto "roboty bagażowe" mogłyby odbierać walizki i przekazywać je samodzielnie do w transportu lotniczego. Innym rodzajem technologii autonomicznych są wyszukiwarki oparte o rekomendacje, tak zwane “recommendation engines”. Uczą się one wykorzystując wyszukiwania użytkowników, recenzje i oceny dostępne w sieci, aby przedstawić najlepsze propozycje, na przykład dotyczące noclegu w  hotelu.

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

ITB2018.png

grafika | 891 KB

Pobierz
grafika.jpeg

grafika | 3,31 MB

Pobierz
Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają nowe technologie.pdf

pdf | 99,2 KB

Pobierz
Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają nowe technologie-.docx

docx | 16,4 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Trzy technologie, które zdefiniują przyszłość podróży

temu

Zaledwie 100 lat temu niewiele osób mogło pozwolić sobie na podróżowanie dla przyjemności. Rozwój technologii i upowszechnienie tanich i szybkich środków transportu sprawiły, że nawet zagraniczne wyjazdy przestały być elitarne. Kolejnym krokiem był rozwój internetu i dostępność wyszukiwarek lotów. Nie wychodząc z domu, dosłownie za kilkadziesiąt złotych, możemy kupić bilety do wielu europejskich miast. Jaka będzie kolejna rewolucja technologiczna w podróżowaniu? Czym zaskoczy nas turystyka przyszłości?
Czy polskie firmy są zaangażowane społecznie? Najnowszy raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu

temu

W najnowszym Raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie i kolejny rekord w 16-letniej historii publikacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu rozwija się w Polsce co najmniej od kilkunastu lat. Stoi za tym nie tylko moda, ale także oddolna inicjatywa samych pracowników i chęć pomagania innym.
Krakowskie firmy w najnowszym raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

temu

W najnowszym Raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie i kolejny rekord w 16-letniej historii publikacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu od kilku lat intensywnie rozwija się w Polsce. Stoi za tym nie tylko moda, ale także oddolna inicjatywa samych pracowników i chęć pomagania innym.
80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych

temu

Niemal każda z dużych krakowskich firm prowadzi na szeroką skalę własne akcje charytatywne i działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility). Jedną z przyczyn jest oczywiście chęć budowania pozytywnego wizerunku firmy. Jednak w przypadku dużych korporacji CSR jest normą, więc żadna z nich się nie wyróżnia na tym tle. Dużo ciekawszą przyczyną jest oddolna inicjatywa. Coraz częściej organizatorami i pomysłodawcami są sami pracownicy.

UMIDIGI Crystal – bezramkowiec z aparatami od Samsunga

Na polskim rynku za pośrednictwem oficjalnego dystrybutora, firmy CK MEDIATOR, debiutują dwa nowe bezramkowce z serii UMIDIGI Crystal. Smartfony wyróżniają się przede wszystkim dużym wyświetlaczem przy stosunkowo małych rozmiarach urządzenia. UMIDIGI Crystal jest dostępny w sprzedaży w dwóch wariantach, zróżnicowanych pod kątem specyfikacji.