Esport to sport! Tak uważa 150 000 widzów tygodniowo

Esport to sport! Tak uważa 150 000 widzów tygodniowo

Opublikowany

W dużej ilości komentarzy pod artykułami o kolejnych sukcesach esportowców można przeczytać, że esportu i siedzenia przed komputerem nie należy kwalifikować jako sport. Tymczasem grono oglądających zmagania profesjonalnych zawodników rośnie z miesiąca na miesiąc i osiąga już ilości charakteryzujące polską Ekstraklasę.

W zeszłym tygodniu ruszyły rozgrywki zasadnicze drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Poprzednia edycja Ligi była pierwszym tego typu projektem na polskiej scenie esportowej.
Pula nagród wyniosła 240 000 PLN, z czego 67 200 PLN trafiło do drużyn w formie wynagrodzeń za mecze rozegrane w sezonie zasadniczym. Transmisje prowadzone przez 6 komentatorów trwały łącznie 161 godzin. Nawet 150 000 widzów tygodniowo spędziło pół miliona godzin na oglądaniu relacji. W jednym momencie przed monitorami zasiadało nawet 11 tysięcy widzów.
To zbliżony wynik w stosunku do liczby oglądających mecze piłki nożnej rozgrywane w ramach Ekstraklasy. Wg danych serwisu Ekstraklasa.tv w sezonie 2016/2017 przed telewizorami zasiadało średnio 117,6 tysięcy widzów. Mecze transmitowane przez kanały nc+ (Canal+, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2 i nSport+) gromadziły przed telewizorami 105,7 tys. osób, a pokazywane przez Eurosport (Eurosport 1, Eurosport 2) więcej, bo 157,9 tys. widzów. Podział wynika z faktu, że sześć z ośmiu meczów w kolejce było transmitowanych przez kanały nc+, a pozostałe dwa przez Eurosport.
Gracze i kibice esportowi od lat czekali na systematyczne rozgrywki ligowe, w których drużyny mogły liczyć na stały dochód. Do sukcesu Ligi przyczynił się także sztywny harmonogram meczów, dzięki czemu projekt na stałe zagościł w kalendarzach fanów.
W nowym sezonie zobaczymy:
  • większą pulę nagród, która tym razem wyniesie 261 360 PLN
  • więcej drużyn grających w Counter Strike: Global Offensive,
  • inne dni oraz godziny rozgrywek,
  • zmieniony system przyznawania punktów,
  • więcej informacji na temat drużyn biorących udział w sezonie zasadniczym.
Szczegółowe porównanie rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej i Ekstraklasy można znaleźć na załączonej infografice.
Ekstraklasa_vs_PLE_infografika.png
Źródła informacji na temat Polskiej Ligi Esportowej:

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Ekstraklasa_vs_PLE_infografika.png

grafika | 3,22 MB

Pobierz
Ekstraklasa_vs_PLE_infografika.pdf

pdf | 1,34 MB

Pobierz
Esport to sport! Tak uważa 150 000 widzów tygodniowo.pdf

pdf | 203 KB

Pobierz
Esport to sport! Tak uważa 150 000 widzów tygodniowo.docx

docx | 14,8 KB

Pobierz
Header.png

grafika | 278 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Rusza turniej dla społeczności PUBG. Wygra ten kto spojrzy chłodnym wzrokiem na swoich przeciwników

temu

Zmagania esportowe to nie tylko profesjonalne turnieje dla zawodowców, ale również dla tych, którzy preferują rywalizację w wolnym czasie. I właśnie z myślą o nich 20 października ruszają kwalifikacje do „Playerunknown's Battlegrounds powered by Cooler Master”. Czterystu zawodników, zmagając się w formacie solo będzie miało możliwość zgarnięcia nagród o puli ponad czterech tysięcy złotych, które zostały ufundowane przez organizatora turnieju, producenta sprzętu komputerowego Cooler Master.
Poczuj zapach esportu, czyli “Izak” oraz “Nervarien” w nowej reklamie Old Spice

temu

Branża sportów elektronicznych rozwija się w błyskawicznym tempie. Coraz częstszym zjawiskiem stały się inwestycje marek w przestrzeń wirtualnej rywalizacji. Przykładów nie trzeba szukać daleko, bowiem najlepszym przykładem takiego działania w ostatnim czasie, może być globalnie znana marka produkująca dezodoranty i żele pod prysznic dla mężczyzn  — Old Spice. Marka kierująca swe produkty do mężczyzn śmiało wkroczyła w świat esportu swoim spotem reklamowym z Piotrem “Izakiem” Skowyrskim oraz Damianem “Nervarienem” Ziają.
W specjalnej akcji KFC w CS:GO wzięło udział 11 299 polskich graczy! Czy głód wpłynął na skilla?

temu

Nie ma złych graczy, są tylko głodni. Takimi słowami można skwitować akcję przeprowadzoną przez KFC w weekend 6 oraz 7 października. Obiektem zainteresowania giganta branży spożywczej stała się niezwykle popularna na całym świecie gra, czyli Counter-Strike: Global Offensive. Kopia tytułu, który na całym świecie został zakupiony blisko 40 milionów razy, bije rekordy popularności również w Polsce. W ramach akcji przygotowanej przez KFC gracze mogli otrzymać specjalne kody zniżkowe, które były do znalezienia na mapach w dedykowanej puli serwerów. Akcja cieszyło się ogromnym zainteresowaniem i wzięło w niej udział ponad 11 299 polskich fanów CS:GO na prywatnych serwerach 1shot1kill.
Nie ma złych graczy, są tylko głodni

temu

W weekend 6 oraz 7 października, na wszystkich graczy CS:GO czeka nie lada niespodzianka. KFC przygotowało dla wszystkich gamerów specjalne kody zniżkowe, które mogli znaleźć na mapach w dedykowanej puli serwerów. Czy głód przezwyciężył chęć zdobycia fraga?
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.