Zielone światło dla dziewcząt w świecie technologii. W Krakowie odbyła się trzecia edycja Greenlight for Girls Day.

Zielone światło dla dziewcząt w świecie technologii. W Krakowie odbyła się trzecia edycja Greenlight for Girls Day.

Opublikowany

Blisko dwieście młodych kobiet z Krakowa i okolic w wieku od 10 do 14 lat wzięło udział w interaktywnych warsztatach Greenlight for Girls Day, w których mogły poznać najciekawszą stronę nauki i techniki. Zajęcia odbyły się 30 września na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Były prowadzone przez inżynierów, naukowców i programistów, którzy starali się zainteresować dziewczynki nauką, matematyką i technologią.

Technologia i inżynieria są zwykle traktowane jako obszary zdominowane przez mężczyzn. Z tym stereotypem stara się walczyć fundacja Greenlight for Girls, która przy współpracy z Cisco, Akamai, Nokią oraz Sabre już po raz trzeci zorganizowała G4G Day - wydarzenie mające na celu zachęcenie dziewcząt w młodym wieku do zaangażowania się w nauki ścisłe. Misją organizatorów corocznego spotkania jest przyczynienie się do zwiększenia liczby kobiet pracujących i odnoszących sukcesy w tych dziedzinach.
Interaktywne warsztaty prowadzili partnerzy wydarzenia, inżynierowie, naukowcy oraz studenci. Uczestniczki miały okazję budować mosty z patyczków, doświadczać wirtualnej rzeczywistości, lutować układy scalone, poznawać Internet Rzeczy, a także programować roboty. Warsztaty z robotami - Dashem i Dotem przeprowadziła Anna Szwiec z Sabre. Zadaniem dziewczynek było takie zaprogramowanie Dasha, żeby przeprowadził misję ratunkową i uratował swojego przyjaciela. Podczas wypełniania tych zadań uczestniczki mogły poznać możliwości robotów Wonder, zapoznać się z pojęciami z zakresu programowania -  schematem blokowym oraz podstawowymi pętlami. Realizacja zadania nie była łatwa, więc dziewczynki musiały ze sobą współpracować, a w szczególności opracować strategię rozwiązywania problemu.
Fundacja Greenlight for Girls (G4G) powstała w 2010 roku w wyniku wysłania jednego maila do mniej niż stu osób z pytaniem: czy powinniśmy zachęcać dziewczynki do zainteresowania nauką? Dzisiaj fundacja działa na całym świecie, a Greenlight for Girls Day trafia do lokalnych społeczności. G4G przeprowadziło do tej pory ponad 60 wydarzeń. Zajęcia są bezpłatne i realizowane dzięki wsparciu partnerów oraz 1300 wolontariuszy.

Sabre

Firma Sabre jest wiodącym dostawcą technologii dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre - oprogramowanie, systemy rezerwacyjne czy systemy dostępne na urządzenia mobilne - są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. Wykorzystywane są do zarządzania kluczowymi operacjami, w tym rezerwacjami pasażerów i gości oraz przychodami, lotami, siecią i załogą. Sabre obsługuje również większość transakcji na rynku turystycznym, który przetwarza ponad 120 milionów dolarów, wydawanych rocznie na podróżowanie. Sabre ma klientów w ponad 160 krajach.

Centrala Sabre znajduje się w Teksasie, w Stanach Zjednoczonych. W Krakowie od 2000 roku działa centrum rozwoju Sabre Corporation, zatrudniające około 1500 osób.

www.sabre.pl

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Zielone światło dla dziewcząt w świecie technologii - informacja prasowa Sabre.pdf

pdf | 370 KB

Pobierz
Zielone światło dla dziewcząt w świecie technologii - informacja prasowa Sabre.docx

docx | 160 KB

Pobierz
G4G Kraków 2017.jpg

grafika | 1,95 MB

Pobierz
Powiązane artykuły
Krakowskie firmy w najnowszym raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”

temu

W najnowszym Raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazło się 1190 dobrych praktyk biznesu z zakresu społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. To ponad 300 praktyk więcej niż w ubiegłorocznym raporcie i kolejny rekord w 16-letniej historii publikacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu od kilku lat intensywnie rozwija się w Polsce. Stoi za tym nie tylko moda, ale także oddolna inicjatywa samych pracowników i chęć pomagania innym.
Globalna turystyka rośnie szybciej niż PKB na świecie. Jaką rolę odegrają w niej nowe technologie?

temu

Branża turystyczna w 2017 roku rozwijała się szybciej niż w poprzednich latach, a perspektywy na kolejny rok są równie optymistyczne. Wszystko wskazuje na to, że podróżni nie czują się zagrożeni i częściej wyjeżdżają na wakacje. To niektóre z wniosków z raportu ITB.Rapor
80 tys. złotych trafiło do małopolskich fundacji i organizacji pozarządowych

temu

Niemal każda z dużych krakowskich firm prowadzi na szeroką skalę własne akcje charytatywne i działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli CSR (Corporate Social Responsibility). Jedną z przyczyn jest oczywiście chęć budowania pozytywnego wizerunku firmy. Jednak w przypadku dużych korporacji CSR jest normą, więc żadna z nich się nie wyróżnia na tym tle. Dużo ciekawszą przyczyną jest oddolna inicjatywa. Coraz częściej organizatorami i pomysłodawcami są sami pracownicy.
Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów niż na samą podróż

temu

Czas, jaki podróżni poświęcają na wybór optymalnej propozycji, pokazuje, jak złożona i zawiła może być droga do zarezerwowania biletu. Badania w tym zakresie na grupie 2200 podróżnych z Europy Zachodniej przeprowadziła firma Sabre, dostarczająca oprogramowanie dla branży

Słuchawki EMIX oraz karta dźwiękowa SOLOX - nowe akcesoria dla graczy marki ADATA

W nowej rodzinie produktów dla graczy ADATA stawia na najwyższą jakość dźwięku, oryginalne wzornictwo oraz zgodność ze wszystkimi najpopularniejszymi platformami.