Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów niż na samą podróż
Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów niż na samą podróż

Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów niż na samą podróż

Opublikowany

Czas, jaki podróżni poświęcają na wybór optymalnej propozycji, pokazuje, jak złożona i zawiła może być droga do zarezerwowania biletu. Badania w tym zakresie na grupie 2200 podróżnych z Europy Zachodniej przeprowadziła firma Sabre, dostarczająca oprogramowanie dla branży lotniczej. Wyniki z jednej strony pokazują, że mamy do wyboru szeroki wachlarz opcji, a z drugiej, że wcale nie tak łatwo znaleźć odpowiednią ofertę.

Wraz z nadejściem sezonu jesienno-zimowego, ponad 43% mieszkańców Europy Zachodniej decyduje się na krótki urlop lub podróż w takie miejsca jak Wyspy Kanaryjskie w poszukiwaniu słońca. Zanim jednak wsiądą na pokład samolotu, spędzają średnio 3,5 godziny przed monitorem komputera, w poszukiwaniu optymalnej oferty. Nierzadko trwa to dłużej niż sam lot. Nawet analiza długich tras, jak Londyn – Nowy Jork wykazała, że podróżni spędzają na poszukiwaniu najlepszej propozycji aż 7 godzin. Czyli niemal tyle, ile trwa podróż.

Wakacje mają być ucieczką, ale zanim ludzie dotrą do celu, spędzają wiele godzin na poszukiwaniu lotu, który najlepiej odpowiada ich potrzebom - mówi Roshan Mendis, wiceprezes Sabre na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Jest to spowodowane m.in. ofertą samych linii lotniczych, które coraz częściej rozdzielają poszczególne opłaty i sprzedają szerszą gamę dodatków. To prawdziwy paradoks – z jednej strony pasażerowie mają fantastyczny wybór, ale z drugiej wyszukiwanie lotów staje się żmudne i skomplikowane. Rekordziści odwiedzają aż 38 stron internetowych przed dokonaniem rezerwacji - podkreśla.

Postępy w analizie danych mogą pomóc liniom lotniczym przezwyciężyć istniejący rezerwacyjny bałagan. Rozwiązaniem ma być oferowanie podróżnym specyficznych i dostosowanych opcji, przygotowanych w oparciu o indywidualne potrzeby. Ten poziom personalizacji jest świętym graalem dla branży turystycznej, a Sabre mocno się angażuje, aby stało się to rzeczywistością – dodaje Roshan Mendis.

Przeprowadzone badanie wykazało również, że po bankach, to właśnie linie lotnicze są firmami, z którymi klienci najchętniej dzielą się informacjami, dzięki którym mogą uzyskać spersonalizowaną i dopasowaną ofertę. Pod tym względem linie lotnicze wyprzedzają przedsiębiorstwa z takich branż jak sprzedaż internetowa, muzyka, telewizja czy moda.

Przyszłość podróży i podróżowania jest zależna od tego, jak sprawnie linie lotnicze będą się komunikować z podróżującymi. Według naszych badań, przewoźnicy chcą korzystać z udostępnianych przez pasażerów informacji, aby jak najlepiej dopasować swoją ofertę – mówi Mendis.

Narzędziem, które może pomóc w dopasowaniu oferty, jest technologia NDC
(New Distribution Capability), której kluczowym elementem jest tworzenie profilu każdego podróżnego. Takie rozwiązanie ma pomóc liniom lotniczym i biurom podróży w lepszym zrozumieniu ich klientów i dostarczeniu niestandardowych ofert poprawiających podróżowanie. Wraz z rozwojem technologii i wprowadzaniem w branży turystycznej nowych rozwiązań możemy spodziewać się więc nie tylko szybszej i sprawniejszej obsługi, ale także spersonalizowanych ofert dostosowanych do naszych potrzeb.

Sabre

Firma Sabre jest wiodącym dostawcą technologii dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre - oprogramowanie, systemy rezerwacyjne czy systemy dostępne na urządzenia mobilne - są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. Wykorzystywane są do zarządzania kluczowymi operacjami, w tym rezerwacjami pasażerów i gości oraz przychodami, lotami, siecią i załogą. Sabre obsługuje również większość transakcji na rynku turystycznym, który przetwarza ponad 120 milionów dolarów, wydawanych rocznie na podróżowanie. Sabre ma klientów w ponad 160 krajach.

Centrala Sabre znajduje się w Teksasie, w Stanach Zjednoczonych. W Krakowie od 2000 roku działa centrum rozwoju, Sabre Polska, zatrudniające około 1500 osób.
www.sabre.pl

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów - inf. prasowa Sabre.pdf

pdf | 469 KB

Pobierz
Europejczycy więcej czasu poświęcają na wyszukiwanie lotów - inf. prasowa Sabre.docx

docx | 163 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Zobacz co o zmieniającym się świecie mówili Jan Mela, Michał Rusinek i inni prelegenci konferencji Talk’N’Roll

temu

W czwartek 20 września odbyła się już czwarta edycja konferencji Talk’N’Roll. W tym roku hasłem przewodnim było “You next step forward”, czyli “Twój następny krok” - a prelekcje skupiały się głównie na tym, jakie zmiany zachodzą w różnych dziedzinach naszego życia.
Wyjątkowi prelegenci i intrygujące tematy - czwarta edycja konferencji Talk’N’Roll już 20 września w Krakowie

temu

Już 20 września w Krakowie będziemy mieli okazję zainspirować się technologią. Poszerzanie swoich horyzontów, rozmowa o ideach wartych rozgłosu oraz wspólne dyskusje będące impulsem do rozwijania swojej wiedzy, to sztandarowe założenia konferencji Talk’N’Roll. Organizowany przez pracowników firmy technologicznej Sabre Polska projekt ma już swoją czwartą edycję.
Giganci branży turystycznej łączą siły - oferty Booking.com w systemie Sabre

temu

Sabre, lider w dostarczaniu technologii dla branży turystycznej, planuje uruchomić w obecnym roku najbardziej kompleksową platformę z usługami zakwaterowania. Pod koniec czerwca firma ogłosiła, że nawiązała współpracę z Booking.com, dzięki czemu klienci agencji turystycznych otrzymają jeszcze szerszy dostęp do wyjątkowych ofert noclegowych.
Trzy technologie, które zdefiniują przyszłość podróży

temu

Zaledwie 100 lat temu niewiele osób mogło pozwolić sobie na podróżowanie dla przyjemności. Rozwój technologii i upowszechnienie tanich i szybkich środków transportu sprawiły, że nawet zagraniczne wyjazdy przestały być elitarne. Kolejnym krokiem był rozwój internetu i dostępność wyszukiwarek lotów. Nie wychodząc z domu, dosłownie za kilkadziesiąt złotych, możemy kupić bilety do wielu europejskich miast. Jaka będzie kolejna rewolucja technologiczna w podróżowaniu? Czym zaskoczy nas turystyka przyszłości?
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.