Podsumowanie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Pula nagród w sezonie jesiennym wyniosła 261 360 PLN
Podsumowanie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Pula nagród w sezonie jesiennym wyniosła 261 360 PLN

Podsumowanie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Pula nagród w sezonie jesiennym wyniosła 261 360 PLN

Opublikowany

Fani polskiego esportu żyli Polską Ligą Esportową od września do grudnia. Rozgrywki Counter-Strike: Global Offensive zakończyły się zwycięstwem zawodników Team Kinguin, którzy w finale pokonali Venatores wynikiem 2:1. Runda pistoletowa okazała się wtedy kluczową dla losów meczu. Illuminar Gaming zostało mistrzem League of Legends nie dając szans Team DPD. W całej lidze rozegrano aż 146 meczów, a drużynom przekazano łącznie 261 360 złotych.
Ile zarobiły poszczególne drużyny?
Największe gratyfikacje finansowe trafiły oczywiście do zwycięzców. Team Kinguin od września do grudnia zarobił 54 400 złotych, a Illuminar Gaming 53 800 złotych. Mistrzowie zgarnęli więc nieco ponad 41% z puli nagród. Pozostałe 153 160 złotych trafiło łącznie do 15 drużyn. Jedynym zespołem, który w trakcie rozgrywek nie zarobił ani złotówki był Check Point, ze względu na 9 porażek w 9 meczach sezonu zasadniczego Counter-Strike: Global Offensive.

Wicemistrzowie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej, czyli Venatores oraz Team DPD mogli liczyć na nieco mniej niż połowę zarobku zwycięzców. Pierwsi zostali nagrodzeni kwotą 23 600 złotych, a drudzy 22 400 złotych.

Organizacja rozgrywek na najwyższym poziomie, ale bardzo ważny jest rozwój ligi
– Nie ukrywamy, że tym, co napędza nas podczas organizacji ligi, jest świadomość ciągłego rozwoju i tego, że sami sobie możemy podnosić poprzeczkę. Wiele elementów zmagań z pierwszej odsłony Polskiej Ligi Esportowej uległo zmianom na lepsze. W niejednym przypadku byłoby to niemożliwe, gdyby nie nasi partnerzy: firmy Play, Sprite, LG, ASUS Republic of Gamers, Twitch, LV BET Zakłady Bukmacherskie, a także ELIGA – mówi Bartosz Wilczek, szef działu esportu.

Zaplecze transmisyjne Polskiej Ligi Esportowej składało się z dwóch realizatorów i dwóch wydawców, czterech operatorów kamer w grze i łącznie zaangażowanych 49 osób.

Najpopularniejsza mapa, to zdecydowanie de_train
Wszystkie zespoły w CS-ie spotkały się łącznie w 90 meczach i aż 2360 rundach. Ustrzelono 16 451 fragów (punkty za wyeliminowanie przeciwnika) i rozegrano 997 clutchy. Najmniej lubianą mapą była de_nuke, którą wybrano tylko 4 razy, a najbardziej popularną de_train na nią wskazano 25 razy. Najszybszy mecz trwał mniej niż pół godziny, bo dokładnie 26 minut i 14 sekund, a na rozstrzygnięcie najdłuższego pojedynku czekaliśmy 98 minut i 14 sekund.

Najszybszy First Blood już po 50 sekundach
Najczęściej wybieranym bohaterem w League of Legends był Jarvan IV, którego wskazano aż 29 razy. Do grona najmniej lubianych zapisała się Kalista władająca Włócznią Zemsty, bo została odrzucona 41 razy. Na placu boju poległo 1781 postaci, najdłuższy mecz trwał ponad 55 minut, a najszybszy First Blood można było zobaczyć już po 50 sekundach rozgrywki.

Klasyfikacja końcowa Polskiej Ligi Esportowej (Counter Strike: Global Offensive) oraz nagrody finansowe:
1. miejsce – Team Kinguin – 54 400 złotych
2. miejsce – Venatores – 23 600 złotych
3. miejsce – AGO Gaming – 16 400 złotych

4. miejsce – PRIDE – 11 200 złotych
5. miejsce – Pompa Team – 6 000 złotych
6. miejsce – SEAL Eesports – 6 000 złotych
7. miejsce – Izako Boars – 4 800 złotych
8. miejsce – tomorrow.gg – 4 800 złotych
9. miejsce – INETKOX – 1 800 złotych
10. miejsce – Check-Point – 0 złotych

Klasyfikacja końcowa Polskiej Ligi Esportowej (League of Legends) oraz nagrody finansowe:
1. miejsce – Illuminar Gaming – 53 800 złotych
2. miejsce – Team DPD – Team DPD – 22 400 złotych
3. miejsce – Pompa Team – 14 600 złotych

4. miejsce – Sneaky FoxEZ – 7 600 złotych
5. miejsce – AGO Singularity – 4 200 złotych
6. miejsce – Szef+6 – 3 000 złotych
7. miejsce – Digital Paradox – 2 400 złotych
8. miejsce – Team8 – 600 złotych

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

PolskaLigaEsportowa_Infographics_EN.jpg

grafika | 2,82 MB

Pobierz
PolskaLigaEsportowa_Infografika_PL.jpg

grafika | 2,93 MB

Pobierz
Podsumowanie_2._sezonu_PLE.docx

docx | 14,5 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Izako Boars z nową dywizją PUBG

temu

Organizacja Piotra „Izaka” Skowyrskiego powiększona o trzecią już dywizję! Po Counter Strike: Global Offensive i Zula, Izako Boars stawiają na grę Playerunknown’s Battlegrounds! „Dziki” włączają w swoje szeregi Husaria Team, najlepszą i najbardziej rozpoznawalną ekipę PU
Izako Boars z nagrodą Innovation 2018

temu

Zaangażowanie Fantasy Expo, w kooperacji z MediaCom, w unikalny projekt marketingowo-esportowy Izako Boars zostało docenione podczas prestiżowej Gali Innovation 2018. W pełni polska agencja gamingowa otrzymała brązową statuetkę w kategorii Innowacyjne media (podkategoria
#GamersGonnaPlay. Polska Liga Esportowa napędzana przez Play w sezonie Wiosna 2018

temu

Play będzie trzeci raz z rzędu głównym partnerem rozgrywek oraz transmisji z rywalizacji w Counter-Strike: Global Offensive i League of Legends. Operator sieci komórkowej od lat aktywnie angażuje się w promocję esportu i gamingu. Rozwija dedykowaną ofertę dla graczy, wspiera Polską Ligę Esportową i bierze udział w największych wydarzeniach skierowanych do fanów esportu w Polsce.
Polska Liga Esportowa: Historyczna kolejka

temu

To będzie pierwsza taka kolejka w historii Polskiej Ligi Esportowej! Już w najbliższy weekend (21-22 kwietnia) rywalizacja w Polskiej Lidze Esportowej powered by Play będzie otwarta dla kibiców na imprezie masowej. Na Good Game - Warszawskich Targach Gier w Ptak Warsaw E

Agencja Fantasy Expo wprowadza struktury średniego szczebla

Utworzenie nowej struktury organizacyjnej ma na celu podniesienie efektywności zarządzania, usprawnienie delegowania zadań i stworzenie nowych obszarów odpowiedzialności. W grudniu 2017 r. pięciu pracowników Fantasy Expo objęło albo jest w trakcie obejmowania wyższych st