Podsumowanie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Pula nagród w sezonie jesiennym wyniosła 261 360 PLN
Podsumowanie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Pula nagród w sezonie jesiennym wyniosła 261 360 PLN

Podsumowanie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Pula nagród w sezonie jesiennym wyniosła 261 360 PLN

Opublikowany

Fani polskiego esportu żyli Polską Ligą Esportową od września do grudnia. Rozgrywki Counter-Strike: Global Offensive zakończyły się zwycięstwem zawodników Team Kinguin, którzy w finale pokonali Venatores wynikiem 2:1. Runda pistoletowa okazała się wtedy kluczową dla losów meczu. Illuminar Gaming zostało mistrzem League of Legends nie dając szans Team DPD. W całej lidze rozegrano aż 146 meczów, a drużynom przekazano łącznie 261 360 złotych.
Ile zarobiły poszczególne drużyny?
Największe gratyfikacje finansowe trafiły oczywiście do zwycięzców. Team Kinguin od września do grudnia zarobił 54 400 złotych, a Illuminar Gaming 53 800 złotych. Mistrzowie zgarnęli więc nieco ponad 41% z puli nagród. Pozostałe 153 160 złotych trafiło łącznie do 15 drużyn. Jedynym zespołem, który w trakcie rozgrywek nie zarobił ani złotówki był Check Point, ze względu na 9 porażek w 9 meczach sezonu zasadniczego Counter-Strike: Global Offensive.

Wicemistrzowie drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej, czyli Venatores oraz Team DPD mogli liczyć na nieco mniej niż połowę zarobku zwycięzców. Pierwsi zostali nagrodzeni kwotą 23 600 złotych, a drudzy 22 400 złotych.

Organizacja rozgrywek na najwyższym poziomie, ale bardzo ważny jest rozwój ligi
– Nie ukrywamy, że tym, co napędza nas podczas organizacji ligi, jest świadomość ciągłego rozwoju i tego, że sami sobie możemy podnosić poprzeczkę. Wiele elementów zmagań z pierwszej odsłony Polskiej Ligi Esportowej uległo zmianom na lepsze. W niejednym przypadku byłoby to niemożliwe, gdyby nie nasi partnerzy: firmy Play, Sprite, LG, ASUS Republic of Gamers, Twitch, LV BET Zakłady Bukmacherskie, a także ELIGA – mówi Bartosz Wilczek, szef działu esportu.

Zaplecze transmisyjne Polskiej Ligi Esportowej składało się z dwóch realizatorów i dwóch wydawców, czterech operatorów kamer w grze i łącznie zaangażowanych 49 osób.

Najpopularniejsza mapa, to zdecydowanie de_train
Wszystkie zespoły w CS-ie spotkały się łącznie w 90 meczach i aż 2360 rundach. Ustrzelono 16 451 fragów (punkty za wyeliminowanie przeciwnika) i rozegrano 997 clutchy. Najmniej lubianą mapą była de_nuke, którą wybrano tylko 4 razy, a najbardziej popularną de_train na nią wskazano 25 razy. Najszybszy mecz trwał mniej niż pół godziny, bo dokładnie 26 minut i 14 sekund, a na rozstrzygnięcie najdłuższego pojedynku czekaliśmy 98 minut i 14 sekund.

Najszybszy First Blood już po 50 sekundach
Najczęściej wybieranym bohaterem w League of Legends był Jarvan IV, którego wskazano aż 29 razy. Do grona najmniej lubianych zapisała się Kalista władająca Włócznią Zemsty, bo została odrzucona 41 razy. Na placu boju poległo 1781 postaci, najdłuższy mecz trwał ponad 55 minut, a najszybszy First Blood można było zobaczyć już po 50 sekundach rozgrywki.

Klasyfikacja końcowa Polskiej Ligi Esportowej (Counter Strike: Global Offensive) oraz nagrody finansowe:
1. miejsce – Team Kinguin – 54 400 złotych
2. miejsce – Venatores – 23 600 złotych
3. miejsce – AGO Gaming – 16 400 złotych

4. miejsce – PRIDE – 11 200 złotych
5. miejsce – Pompa Team – 6 000 złotych
6. miejsce – SEAL Eesports – 6 000 złotych
7. miejsce – Izako Boars – 4 800 złotych
8. miejsce – tomorrow.gg – 4 800 złotych
9. miejsce – INETKOX – 1 800 złotych
10. miejsce – Check-Point – 0 złotych

Klasyfikacja końcowa Polskiej Ligi Esportowej (League of Legends) oraz nagrody finansowe:
1. miejsce – Illuminar Gaming – 53 800 złotych
2. miejsce – Team DPD – Team DPD – 22 400 złotych
3. miejsce – Pompa Team – 14 600 złotych

4. miejsce – Sneaky FoxEZ – 7 600 złotych
5. miejsce – AGO Singularity – 4 200 złotych
6. miejsce – Szef+6 – 3 000 złotych
7. miejsce – Digital Paradox – 2 400 złotych
8. miejsce – Team8 – 600 złotych

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

PolskaLigaEsportowa_Infographics_EN.jpg

grafika | 2,82 MB

Pobierz
PolskaLigaEsportowa_Infografika_PL.jpg

grafika | 2,93 MB

Pobierz
Podsumowanie_2._sezonu_PLE.docx

docx | 14,5 KB

Pobierz
Powiązane artykuły
Poczuj zapach esportu, czyli “Izak” oraz “Nervarien” w nowej reklamie Old Spice

temu

Branża sportów elektronicznych rozwija się w błyskawicznym tempie. Coraz częstszym zjawiskiem stały się inwestycje marek w przestrzeń wirtualnej rywalizacji. Przykładów nie trzeba szukać daleko, bowiem najlepszym przykładem takiego działania w ostatnim czasie, może być globalnie znana marka produkująca dezodoranty i żele pod prysznic dla mężczyzn  — Old Spice. Marka kierująca swe produkty do mężczyzn śmiało wkroczyła w świat esportu swoim spotem reklamowym z Piotrem “Izakiem” Skowyrskim oraz Damianem “Nervarienem” Ziają.
W specjalnej akcji KFC w CS:GO wzięło udział 11 299 polskich graczy! Czy głód wpłynął na skilla?

temu

Nie ma złych graczy, są tylko głodni. Takimi słowami można skwitować akcję przeprowadzoną przez KFC w weekend 6 oraz 7 października. Obiektem zainteresowania giganta branży spożywczej stała się niezwykle popularna na całym świecie gra, czyli Counter-Strike: Global Offensive. Kopia tytułu, który na całym świecie został zakupiony blisko 40 milionów razy, bije rekordy popularności również w Polsce. W ramach akcji przygotowanej przez KFC gracze mogli otrzymać specjalne kody zniżkowe, które były do znalezienia na mapach w dedykowanej puli serwerów. Akcja cieszyło się ogromnym zainteresowaniem i wzięło w niej udział ponad 11 299 polskich fanów CS:GO na prywatnych serwerach 1shot1kill.
Nie ma złych graczy, są tylko głodni

temu

W weekend 6 oraz 7 października, na wszystkich graczy CS:GO czeka nie lada niespodzianka. KFC przygotowało dla wszystkich gamerów specjalne kody zniżkowe, które mogli znaleźć na mapach w dedykowanej puli serwerów. Czy głód przezwyciężył chęć zdobycia fraga?
Gametoon Challenge, czyli telewizyjna inwestycja w esport z udziałem Izako Boars

temu

Już dzisiaj będziemy mieli okazję zobaczyć ostatnie starcie w turnieju Gametoon Challenge organizowanego przez gamingową stację Gametoon HD, która wkrótce uruchomi polskojęzyczną wersję swojego kanału. To jeden z przykładów, gdzie telewizja zainteresowana rosnącą popularnością sportów elektronicznych, podejmuje inicjatywę, chcąc przyciągnąć do siebie grono kibiców. Pula nagród zawodów równa jest 4 tysiące dolarów, a w występach mieliśmy okazję oglądać rodzime Izako Boars. Jak spisują się Polacy?
Na Twój adres e-mail została wysłana prośba o potwierdzenie subskrypcji.
Potwierdzając subskrypcję wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych w celu otrzymywania treści publikowanych w serwisie.