Początki Sabre Polska sięgają września 2000 roku. Nieliczny zespół pracował wówczas w biurze, do którego pracownicy wchodzili po drewnianej drabinie, a komputery wykorzystywane do pracy składali samodzielnie. Dzisiaj to jeden z największych pracodawców w Krakowie, który zatrudnia około 1400 osób i ma swoją siedzibę w Tischnera Office. W tym miesiącu firma świętuje 20. rocznicę powstania, pokazując, jak wiele się zmieniło.
Wrzesień 2000 roku - właśnie wtedy Sabre Holdings wykupiło irlandzką firmę Gradient, dając tym samym początek Sabre Polska. Wówczas nieliczny zespół pracował w biurze, do którego pracownicy wchodzili po drewnianej drabinie, a komputery wykorzystywane w pracy składał samodzielnie. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Siedziba polskiego oddziału początkowo mieściła się na Cystersów, a wraz z powiększającym się zespołem była przenoszona kolejno do Zabierzowa i Buma przy ul. Wadowickiej. W lutym tego roku firma przeprowadziła się natomiast do nowoczesnego biurowca Tischnera Office, co dało kolejne możliwości rozwoju. Po 20 latach Sabre Polska jest jednym z największych pracodawców w branży IT w Krakowie, zatrudniając około 1400 pracowników.
Zmieniające się siedziby oraz zwiększająca się liczba zatrudnionych świadczy o rosnącej roli polskiego oddziału w ramach globalnej organizacji. Jeszcze kilkanaście lat temu w Sabre Polska pracowało zaledwie 200 osób, a decyzje strategiczne były podejmowane w Dallas. Aktualnie wiele ważnych produktów Sabre, takich jak Sabre Red 360, AirShopping, jest tworzonych właśnie w Krakowie. To tutaj zapada też wiele strategicznych decyzji dotyczących rozwijanych przez firmę rozwiązań technologicznych.
- Rosnące znaczenie strategiczne Sabre Polska pokazuje, że podążamy w odpowiednim kierunku. Mam nadzieję, że tak też będzie przez kolejnych 20 lat. Tym bardziej, że obecnie czeka na nas wiele wyzwań, związanych chociażby z zapewnieniem bezpieczeństwa podróżnych, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Minione lata pokazały, że rozwój naszej firmy to równocześnie również rozkwit technologii oraz całej branży turystycznej. Wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wiele osiągnąć - mówi Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre Polska.
Lata 2000-2020 to okres rozwoju krakowskiego oddziału Sabre, jak również wykorzystywanych przez firmę technologii oraz branży turystycznej. W 2000 roku port lotniczy Kraków-Balice obsłużył 517 015 pasażerów, natomiast w zeszłym roku było to już 8 410 817 osób. Sabre Polska przez minione dwie dekady nie tylko przyczyniło się do rozwoju turystyki, ale także miało swój udział w kształtowaniu branży IT oraz krakowskiego środowiska biznesowego. W ciągu ostatnich 20 lat firma m.in. została członkiem Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), umocniła swoją współpracę z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Pracownicy zainicjowali z kolei Talk’N’Roll, czyli wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez kulturowych w Krakowie.
O tym, jak wiele zmieniło się w Sabre Polska, krakowskim segmencie IT oraz branży turystycznej przez ostatnie 20 lat można przeczytać na stronie internetowej sabre20.pl, przygotowanej z okazji 20-lecia firmy.
Zmieniające się siedziby oraz zwiększająca się liczba zatrudnionych świadczy o rosnącej roli polskiego oddziału w ramach globalnej organizacji. Jeszcze kilkanaście lat temu w Sabre Polska pracowało zaledwie 200 osób, a decyzje strategiczne były podejmowane w Dallas. Aktualnie wiele ważnych produktów Sabre, takich jak Sabre Red 360, AirShopping, jest tworzonych właśnie w Krakowie. To tutaj zapada też wiele strategicznych decyzji dotyczących rozwijanych przez firmę rozwiązań technologicznych.
- Rosnące znaczenie strategiczne Sabre Polska pokazuje, że podążamy w odpowiednim kierunku. Mam nadzieję, że tak też będzie przez kolejnych 20 lat. Tym bardziej, że obecnie czeka na nas wiele wyzwań, związanych chociażby z zapewnieniem bezpieczeństwa podróżnych, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Minione lata pokazały, że rozwój naszej firmy to równocześnie również rozkwit technologii oraz całej branży turystycznej. Wspólnymi siłami jesteśmy w stanie wiele osiągnąć - mówi Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre Polska.
Lata 2000-2020 to okres rozwoju krakowskiego oddziału Sabre, jak również wykorzystywanych przez firmę technologii oraz branży turystycznej. W 2000 roku port lotniczy Kraków-Balice obsłużył 517 015 pasażerów, natomiast w zeszłym roku było to już 8 410 817 osób. Sabre Polska przez minione dwie dekady nie tylko przyczyniło się do rozwoju turystyki, ale także miało swój udział w kształtowaniu branży IT oraz krakowskiego środowiska biznesowego. W ciągu ostatnich 20 lat firma m.in. została członkiem Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), umocniła swoją współpracę z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Pracownicy zainicjowali z kolei Talk’N’Roll, czyli wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz imprez kulturowych w Krakowie.
O tym, jak wiele zmieniło się w Sabre Polska, krakowskim segmencie IT oraz branży turystycznej przez ostatnie 20 lat można przeczytać na stronie internetowej sabre20.pl, przygotowanej z okazji 20-lecia firmy.