Jedna z czołowych grup lotniczych na świecie - Lufthansa Group, oraz wiodąca firma technologiczna - Sabre Corporation, ogłosiły przełomową umowę dystrybucyjną. Umożliwia ona nowoczesną sprzedaż detaliczną oferty tej linii lotniczej, a także innowacje technologiczne.
Zgodnie z umową, która obejmuje przewoźników Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS, Air Dolomiti i Brussels Airlines, należących do Lufthansa Group, Sabre będzie nadal dystrybuować oferty wymienionych linii lotniczych poprzez należący do Sabre globalny systemu (GDS). Ponadto umowa umożliwia udostępnienie oferty Lufthansa Group za pośrednictwem standardu New Distribution Capability (NDC) stosowanego przez Sabre.
Na przyszły rok zaplanowane zostało uruchomienie zdywersyfikowanego programu NDC, który zapewni biurom podróży połączonym z Sabre na całym świecie dostęp do oferty Lufthansa Group.
Zgodnie z umową nowo wprowadzona funkcja Continuous Pricing będzie wspierać strategię linii lotniczych Lufthansa Group, polegającą na wdrażaniu technologii NDC i dostarczaniu spersonalizowanych ofert cenowych. Kontynuacja tego partnerstwa wspiera równocześnie wizję Sabre, polegającą na zapewnieniu elastyczności dystrybucji i dalszej ewolucji globalnego rynku podróży. Umożliwi także prowadzenie spersonalizowanej sprzedaży detalicznej liniom lotniczym Lufthansa Group z wykorzystaniem wiodących w branży rozwiązań technologicznych Sabre.
- Nasza umowa z firmą Sabre dotycząca dystrybucji linii lotniczych jest przełomowa. Jestem bardzo podekscytowany możliwością ukształtowania naszej wspólnej ścieżki w kierunku sprzedaży detalicznej nowoczesnych linii lotniczych i kreowania innowacji poprzez wprowadzenie zróżnicowanego programu NDC wraz z powiązanymi modelami komercyjnymi (...) - mówi Tamur Goudarzi Pour, wiceprezes ds. zarządzania przychodami i dystrybucją Lufthansa Group Network Airlines i dyrektor handlowy SWISS. - Sabre i linie lotnicze Lufthansa Group łączy ambicja wprowadzania topowych innowacji w naszej branży. Dzięki nowemu poziomowi elastyczności wspólnie zapewniamy zróżnicowany ekosystem dystrybucji, rozszerzamy zasięg NDC i pozwalamy na zróżnicowanie modeli komercyjnych. Sabre i linie lotnicze Lufthansa Group łączą siły, aby na pierwszym miejscu stawiać interesy naszych partnerów z biur podróży i naszych wspólnych klientów.
Umowa między Lufthansa Group a firmą Sabre to kamień milowy w branży turystycznej. Jest wyrazem wspólnej wizji interaktywnego handlu detalicznego, który umożliwia obu firmom utrzymywanie czołowej pozycji w zakresie innowacji. Linie lotnicze i Sabre intensywnie współpracują, aby wprowadzić ofertę Lufthansa Group do rozwiązań NDC. Plan uruchomienia New Distribution Capability zostanie przekazany w pierwszej połowie 2021 roku.
- Dzisiaj, być może bardziej niż kiedykolwiek, chcemy twórczo współpracować z naszymi partnerami lotniczymi i agencjami, aby osiągać wyniki, które zapewnią wartość dodaną wszystkim graczom w ekosystemie podróży - mówi Dave Shirk, prezes Sabre Travel Solutions. - Sabre stale poszukuje zrównoważonych rozwiązań, które spełniają oczekiwania podróżnych, są zgodne ze strategiami linii lotniczych, zapewniają skalowalność i wydajność dla agencji. Jestem dumny, że podpisaliśmy trwałą umowę z naszymi partnerami z Lufthansa Group, która zapewnia obu firmom nowy poziom elastyczności, umożliwiający prowadzenie nowej generacji handlu detalicznego.
O Sabre
Sabre Corporation jest wiodącym dostawcą technologii dla globalnej branży turystycznej. Oprogramowanie, dane, rozwiązania mobilne i dystrybucyjne Sabre są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli do zarządzania operacjami, takimi jak rezerwacje pasażerów i gości, zarządzanie przychodami, zarządzanie lotami, siecią i załogą. Sabre obsługuje również wiodący globalny rynek turystyczny, który przetwarza ponad 120 miliardów USD z wydatków na podróże rocznie, łącząc kupujących i dostawców usług turystycznych. Siedziba firmy znajduje się w Southlake w Teksasie w USA. Sabre obsługuje klientów w ponad 160 krajach na całym świecie.
O Grupie Lufthansa
Lufthansa Group to globalna grupa linii lotniczych. Na swoim rodzimym rynku europejskim odgrywa wiodącą rolę. Składa się z segmentów biznesowych: Network Airlines, Eurowings i Aviation Services. Należą one do wiodących dostawców w swoich sektorach. Segment biznesowy Network Airlines obejmuje linie lotnicze Lufthansa German Airlines, SWISS, Austrian Airlines i Brussels Airlines. Eurowings koncentruje się na ruchu punkt-punkt, zwłaszcza na trasach krótkodystansowych. Usługi lotnicze obejmują w szczególności segmenty biznesowe Logistyka, MRO i Catering.