Dzieci są obeznane z internetem i technologią – często lepiej niż niejeden dorosły. Dlatego coraz więcej żłobków, przedszkoli i szkół korzysta z oferty firm technologicznych. Angażować do nauki przez zabawę? To nie lada wyzwanie! Dlatego dwie firmy – FunFloor i Acer – połączyły siły i powstała interaktywna, mobilna podłoga, w której zastosowano projektor Acer S1286H. Tej technologii na pewno nie trzeba się bać – trzeba tylko umieć dobrze ją wykorzystać. Na czym to polega?
Mobilna, interaktywna podłoga wyświetla plansze i animacje, dzięki którym najmłodsi poznają litery, cyfry, proste działania matematyczne, świat roślin i zwierząt oraz poszerzają wiedzę o świecie. Codzienna nauka staje się atrakcyjna, bo dzieci mogą dosłownie wejść w prezentowane animacje.
Acer i FunFloor rozpoczęły pracę nad prototypowym rozwiązaniem, czyli projektem i produkcją mobilnej podłogi interaktywnej, w 2019 roku. Szczegółowe wymagania techniczne oraz proceduralne są objęte tajemnicą handlową, jednak projektor Acer pozwolił wyświetlać obraz o wymiarach 270 x 200 cm z wysokości 185 cm, co pozwala na znacznie większą dostępność w niższych salach przedszkoli. Dla porównania, model podłogi interaktywnej montowany przy suficie wymaga odległości 315 cm od podłogi. Dodatkowym atutem za projektorem Acer w rozwiązaniu mobilnym była jego przystępna cena. W produkcji użyto projektora S1286H, ze względu na jasność 3500 lumenów w trybie standardowej projekcji, współczynnik kontrastu na poziomie 20000:1, projekcję od 40 cm do 3,5 m oraz wagę 3,1 kg. Te cechy, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami, umożliwiły wykorzystanie produktu do rozwiązania finalnego.
Kilka miesięcy intensywnej pracy inżynierów, projektantów, Product Managerów z Lublina, przy wsparciu merytorycznym specjalistów z Acer Polska, dały efekt w postaci pełnoprawnego, ruchomego projektora podłóg interaktywnych. Szczególnie ważne było zapewnienie stabilnego, bezpiecznego i profesjonalnego wyświetlania animacji i plansz, ponieważ rozwiązanie to z założenia jest dedykowane jednostkom edukacyjnym dla najmłodszych.
Z perspektywy działania urządzenia ważna była także intuicyjna, prosta obsługa oraz mnogość i zróżnicowanie projektowanych animacji. Wynikają one z konieczności oferowania rozwiązania, z którym sprawnie i bez stresu poradzą sobie nauczyciele niebędący wyspecjalizowani z zakresu technologii. Niski próg wejścia, zarówno pod kątem obsługi, jak i przestrzeni, w której ma być używana podłoga od FunFloor, skłoniły zespół projektowy do opracowania urządzenia dającego pełną funkcjonalność, w mobilnej konstrukcji.
Rynek mobilnych podłóg interaktywnych dopiero rozwija się w Polsce, jednak możliwości są ogromne. Wg danych GUS z 2021 roku, w 2020 roku w Polsce funkcjonowały 22 354 przedszkola, co pokazuje jak chłonny i rozwojowy jest ten rynek.
Rozwiązanie dostarczane przez FunFloor, z naszym projektorem, idealnie odpowiada na potrzeby jednostek edukacyjnych, w których mobilna podłoga interaktywna z Acer S1286H może ułatwić naukę poprzez zabawę -
wskazuje Piotr Nowok, Business Manager Monitors & Projectors w Acer Polska.
Dzieci to najbardziej wymagający odbiorcy. Dostarczanie rozwiązań dla rynku edukacji i bycie częścią składową radości, jaką daje zabawa na interaktywnej podłodze FunFloor z naszym monitorem, jest ogromną wartością dodaną do naszej pracy i źródłem satysfakcji
- podkreśla Tomasz Gut, który ze strony Acer był zaangażowany w projektowanie finalnego urządzenia.
Karolina Śmiejkowska
PR & Communication Manager
email: karolina.smiejkowska@acer.com
mobile: +48 888 457 538
Firma Acer, założona w 1976 r., jest jedną z czołowych spółek informatyczno-telekomunikacyjnych na świecie i działa w ponad 160 krajach. Acer rozwija się wraz ze zmianami następującymi w samej branży, w której funkcjonuje, a także w odpowiedzi na zmieniające się style życia. W ramach tego rozwoju, koncentruje się na tworzeniu świata, w którym sprzęt, oprogramowanie i usługi będą się wzajemnie przenikać, budując całe ekosystemy i otwierając konsumentom i firmom ciągle nowe możliwości. 7500 pracowników firmy Acer zajmuje się badaniami, projektowaniem, marketingiem, sprzedażą oraz wsparciem produktów i rozwiązań, które przełamują bariery między ludźmi a technologią.