Programy korzystające ze sztucznej inteligencji (SI, z ang. artificial intelligence, AI) i nauczania maszynowego (z ang. machine learning, ML) coraz częściej są wykorzystywane przez firmy do personalizacji swojej oferty. Czy i jak narzędzia AI mogą ulepszyć proces zakupowy?
Karol Przystalski, CTO & Co-Founder Codete Global
Narzędzia AI umożliwiają ulepszenie oferty sprzedażowej, poprzez wsparcie kluczowych elementów takich jak użyteczność, które wpływają na pozytywne doświadczenie klienta. Cena nie jest jedynym czynnikiem decydującym o zakupie czy skorzystaniu z danej usługi. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu sztucznej inteligencji branża e-commerce zyskuje nowe możliwości personalizacji, a w efekcie skutecznego odpowiadania na potrzeby klientów
- mówi Karol Przystalski, CTO & Co-Founder Codete Global.
Sztuczna inteligencja = lepsza obsługa klienta?
Optymalizacja strony internetowej
Sztuczną inteligencję dodatkowo można potraktować jako narzędzie analityczne. Umożliwia m.in. skuteczne monitorowanie poziomu satysfakcji klientów poprzez agregowanie danych z komentarzy pojawiających się w sieci o danej marce, sklepie lub produkcie. Za sprawą tego rozwiązania firma może na bieżąco reagować i usprawniać swoje procesy sprzedażowe
- dodaje Przystalski.