Ulubiona aplikacja nastolatków. Tak media okrzyknęły w ostatnim czasie TikTok (daw. Musical.ly), które staje się coraz bardziej popularne, szczególnie wśród młodzieży. Unikalny pomysł oraz zaangażowanie społeczności sprawiają, że TikTok stał się istnym fenomenem, z którego globalnie korzysta już 600 milionów użytkowników!
O co w tym wszystkim chodzi?
Społeczność ma do dyspozycji filtry oraz specjalne efekty urozmaicające wygląd nagranego materiału oraz obszerną bazę z utworami muzycznymi. Aplikacja podobnie jak inne portale społecznościowe pozwala na dodawanie reakcji do filmów, które przyciągnęły naszą uwagę. Jednak niewątpliwie największym plusem połączenia Musical.ly i TikTok jest zjednoczenie dwóch, potężnych społeczności. Liczba 600 milionów użytkowników miesięcznie, zaledwie po 4 latach, może szokować, tym bardziej że już teraz stanowi ona aż 1/3 wyniku, jaki uzyskuje platforma YouTube, powstała w 2005 roku.
Sukces aplikacji jest widoczny gołym okiem, jej popularność już przerosła Snapchata. Można śmiało stwierdzić, że ma potencjał przebicia nawet Instagrama. Osobiście uważam, że za jej sukcesem stoi prostota oraz rozbudowana społeczność, wśród której praktycznie nie występuje hejt, a jedynie zdrowa konkurencja. Warto zaznaczyć, że aplikacja jest wybierana przez jeszcze młodsze grono odbiorców niż to, które korzysta z YouTube'a. Co więcej, influencerzy korzystający z tej najpopularniejszej platformy wideo również dostrzegli ogromny potencjał TikTok. YouTuberzy coraz chętniej zakładają konta, tworząc przy okazji własny, oryginalny kontent. Przykładem może być chociażby Janek "JDabrowsky" Dąbrowski czy Julia Kostera, którzy w krótkim czasie zdobyli liczne grono followersów
mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero, która zrzesza twórców internetowych, w tym tych korzystających z TikTok.
TikTokerzy - nowi influencerzy
Milionowe zasięgi, czyli potężny potencjał marketingowy
600 milionów użytkowników. Ta liczba mówi sama za siebie. Co więcej, duży procent osób korzystających z TikTok stanowią ludzie młodzi. Ta aplikacja jak żadne inne narzędzie daje możliwość dotarcia do "Pokolenia Z", które nie wyobraża sobie życia bez elektroniki. Siłę platformy dostrzegły liczne marki, bardzo chętnie podejmują współpracę z TikTokerami z całego świata, widząc w nich wielki potencjał. Nawet na naszej rodzimej scenie możemy pochwalić się działaniami marketingowymi, które przeprowadzaliśmy z dużymi firmami z wielu branż. Udało nam się w ten sposób dotrzeć do młodego pokolenia
komentuje Tobiasz Wybraniec.
Co nas czeka w przyszłości?
GetHero
GetHero to założona w 2015 roku we Wrocławiu, czołowa polska agencja kreatywna, wyspecjalizowana w influencer i content marketingu. GetHero jest także organizatorem MeetUp®, czyli największego w Polsce spotkania twórców internetowych z ich fanami i widzami.
Na przestrzeni lat GetHero rozwijało i specjalizowało się w zakresie influencer marketingu, produkcji wideo, content marketingu. Jednak najważniejszymi obszarami działalności firmy są współprace z influencerami - YouTuberami, ale nie tylko. GetHero obsługuje na wyłączność ponad 30 czołowych TikTokerów, czyli twórców aktywnych w aplikacji Tik Tok, daw. Musical.ly. Firma tworzy i rozwija również własną sieć partnerską, zrzeszającą wysoko zasięgowych twórców, jak m.in.: Rezigiusz, Friz, Multi czy Wojan.