Chińska firma Bytedance jest właścicielem aplikacji TikTok, popularnej również w Polsce, oraz serwisu informacyjnego Toutiao. Przedsiębiorstwo pozyskało w ostatnim czasie nowe źródła finansowania, dzięki czemu szacowana wartość startupu wzrosła do 75 miliardów dolarów. Pozwoliło to wyprzedzić dotychczasowego lidera - firmę Uber.
Informacja o pozyskaniu tak dużego finansowania przez Bytedance jest interesująca również z punktu widzenia polskiego rynku, szczególnie, że zgodnie z zapowiedziami ma to przełożyć się na inwestycje w rozwój aplikacji poza granicami Chin. TikTok, wcześniej znany jako Musically, już w tym momencie ma w Polsce duże grono fanów - ponad 3 miliony zarejestrowanych kont. Ten zastrzyk gotówki to dobra wiadomość nie tylko dla fanów, którzy mogą liczyć na rozwój aplikacji, ale również dla marek, które inwestują w promocję w TikToku. Spodziewamy się, że potencjał marketingowy platformy zdecydowanie wzrośnie
- ocenia Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu GetHero, agencji zajmującej się influencer marketingiem na YouTube, Instagramie oraz na TikToku.