Dokładnie 1547 publikacji w mediach oraz ponad 7 milionów złotych wartości szacunkowego ekwiwalentu reklamowego w 2018 roku. Te wyniki najlepiej oddają skalę zainteresowanie polskim esportem na przykładzie rodzimych rozgrywek. Liczba publikacji rok do roku wzrosła o 169 procent, a szacunkowego ekwiwalentu reklamowego aż o 288 procent.
Rok 2018 śmiało możemy nazwać przełomowym, pod kątem zainteresowaniem mediów Polską Ligą Esportową. Świadczy to w dużej mierze o rozwoju Ligi oraz jej wpływie na polski rynek wirtualnej rywalizacji. Zainteresowanie mediów esportowych, sportowych, biznesowych, lokalnych i ogólnopolskich znacznie przyczyniło się do rozwoju oraz zwiększenia rozpoznawalności Polskiej Ligi Esportowej, za co chciałbym serdecznie podziękować każdemu z redaktorów i kibiców.
- mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports Fantasy Expo.
Podsumowanie Sezonu Jesień 2018
W nowym szczeblu rozgrywek stworzonym w ramach Sezonu Jesień 2018, Dywizji Profesjonalnej, mieliśmy okazję zobaczyć występ 12 obiecujących zespołów CS:GO, które walczyły o wiosenny występ w Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Najlepszą drużyną okazało się Onca Gaming nie dając szans swoim rywalom w finale. Również drugi innowacyjny projekt organizowany w ramach Sezonu Jesień 2018 cieszył się dużą popularnością. Do udziału w Akademii Casterów zgłosiło się 28 osób z których najlepszy okazał się Kamil “Dziukens” Dziuk.
Łącznie w ramach Sezonu Jesień 2018 mieliśmy okazję zobaczyć łącznie 340 godzin transmisji Twitch z rozgrywek. Materiały łącznie zostały wyświetlone 2,08 miliona razy, a całkowity czas który widzowie spędzili przed ekranami wyniósł ponad 23,5 miliona minut.
Dodatkowo Polska Liga Esportowa może pochwalić się ponad 815 opublikowanymi postami na Facebooku dotyczącymi wyłącznie Sezonu Jesień 2018. Zostały one wyświetlone przez ponad 9,7 miliona użytkowników i zyskały ponad 49,3 tysiąca polubień.