Przed nami Finały Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej. To już piąta odsłona imprezy, którą mamy przyjemność oglądać od 2017 roku. Przez lata rozgrywek kibice mogli obserwować dynamiczną ewolucję ligi, wraz z profesjonalizacją oraz debiutami nowych organizacji. Finały Sezonu Wiosna 2019 będą rozgrywane na żywo już 6-7 lipca. Oglądać zmagania czołowych drużyn będzie można podczas transmisji online komentowanej m.in. przez Piotra „Izaka” Skowyrskiego.
Polska Liga Esportowa od 2017 roku zalicza kolejne punkty rozwoju. Zmiany można obserwować w strukturze ligi i w innowacjach wprowadzanych do systemu rozgrywek. Wiosenna edycja zmagań zabierze nas do szczególnego miejsca dla Polskiej Ligi Esportowej. Już po raz drugi warszawskie Studio ZPR zgromadzi najlepszych esportowców z Polski. Wspomniane studio było areną zmagań zawodników już podczas pierwszego finału offline.
Dla widzów zostanie przeprowadzona profesjonalna transmisja online z finałów Polskiej Ligi Esportowej. Będzie można ją obejrzeć na kanale Piotra “Izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch.tv. Co więcej, obok najpopularniejszego polskiego komentatora Counter-Strike: Global Offensive zasiądą najlepsi branżowi specjaliści, czyli Paweł "Saju" Pawełczak, Olek "Vuzzey" Kłos oraz Radosław "Mad1" Florkowski.
W 2019 roku w puli nagród samych rozgrywek CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej znajdzie się 300 000 zł, a dzięki wsparciu całorocznych partnerów Play, Lotto oraz Logitech G, będziemy mogli zobaczyć zmagania na najwyższym poziome od strony organizacyjnej. W finałowych zmaganiach Sezonu Wiosna 2019, zobaczymy osiem najlepszych polskich zespołów Counter-Strike: Global Offensive.
Virtus.pro pierwszy raz w finałach Polskiej Ligi Esportowej!
Trzy spośród występujących drużyn zostały zaproszone przez organizatorów. Bezpośrednie przepustki trafiły w ręce x-kom AGO, które będzie bronić tytułu mistrzowskiego Polskiej Ligi Esportowej, Aristocracy - obecnych triumfatorów ESL Mistrzostw Polski oraz Virtus.pro - najbardziej utytułowanej organizacji na polskim podwórku. Zaproszenie “Niedźwiedzi” do finałowego etapu rozgrywek jest uznaniem organizatorów dla licznej grupy fanów zespołu oraz jej historii, która przez wiele lat była dźwignią polskiego esportu. Dzięki przekazaniu “dzikiej karty” w ręce zawodników Virtus.pro, kibice będą mogli po raz pierwszy w historii finałów Polskiej Ligi Esportowej zobaczyć jej występ na żywo.
Wśród gwiazd występujących w barwach federacji przyjdzie nam zobaczyć między innymi Janusza "Snaxa" Pogorzelskiego, jednego z najbardziej utytułowanych krajowych esportowców, w tym zwycięzcę pamiętnego katowickiego Majora z 2014 roku. Pozostała piątka, która występ na żywo w warszawskim studiu wywalczyła sobie drogą kwalifikacji, to ex-Wisła Płock, Klan Gadanych Głupot, Warriors, AVEZ Esport oraz zespół, który dziś wieczorem zwycięży w ostatnim etapie eliminacyjnym ligi. W grze pozostało Izako Boars oraz Wensze.
Zaraz po wyłonieniu z Dywizji Mistrzowskiej ostatniego składu będziemy mogli śledzić losowanie par meczowych na finały. Piątkowe wyłonienie drużyn będzie transmitowane na żywo na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch.tv około godziny 22:00.
Dynamiczny rozwój rozgrywek
Polska Liga Esportowa w ostatnich latach przeszła kompletną transformację. Sezon Wiosna 2017 rozegrany został online. Dopiero finał jesiennych zmagań podsumowany został wydarzeniem w warszawskim studiu telewizyjnym. W 2018 roku Polska Liga Esportowa skoncentrowała się na wydarzeniach na żywo. Dzięki temu odbył się już nie jeden, a pięć eventów offline z udziałem publiczności, kończąc na dwóch finałach - wiosennym podczas targów GameON w Kielcach oraz jesiennym, który odbył się w Arenie Gliwice i był imprezą dedykowaną całkowicie Polskiej Lidze Esportowej. W 2017 roku w rozgrywkach brało udział 16 drużyn z całej Polski. Rok później liczba zaangażowanych ekip wzrosła do 30. W 2018 roku organizatorzy ligi oddali w ręce zawodników ponad 500 000 zł. Co więcej, dzięki stworzeniu Akademii Casterów, grono komentatorów Polskiej Ligi Esportowej zasilił Kamil "Dziukens" Dziuk, który ma okazję do komentowania z takimi gwiazdami jak Piotr "Izak" Skowyrski, Paweł "Saju" Pawełczak, Olek "Vuzzey" Kłos oraz Radosław "Mad1" Florkowski. Liga od 2 lat wspierana jest przez jednego z największych polskich operatorów sieci komórkowych - markę PLAY - która przez lata przyczyniła się nie tylko do rozwoju Polskiej Ligi Esportowej, ale również całej polskiej branży sportów elektronicznych.
Co zobaczymy do końca 2019 roku?
Sam start sezonu zasadniczego Polskiej Ligi Esportowej, w bieżącym roku okazał się nie lada innowacją. Zawodnicy Counter-Strike: Global Offensive, przed udziałem w fazie pucharowej, mieli szansę na rywalizację w pięciu etapach dających możliwość awansu do fazy playoff, bądź zdobycia punktów gwarantujących udziału w finałach. Co więcej, do udziału w eliminacjach mogły przystąpić nie tylko teamy Dywizji Mistrzowskiej oraz Dywizji Profesjonalnej, ale również aspirujące zespoły, niemające do tej pory styczności z ligą. Takie działanie nie tylko dało szansę młodym drużynom na udział w profesjonalnych rozgrywkach esportowych, ale również wprowadziło powiew świeżości w prowadzonych zmaganiach.
„Od ponad dwóch lat nieustannie dbamy o rozwój Polskiej Ligi Esportowej oraz wzrost zainteresowania społeczności. Wszystko to złożyło się na ogromny wzrost rozpoznawalności marki wśród mediów. W 2017 roku pojawiło się 585 publikacji o Polskiej Lidze Esportowej, a rok później ta liczba wzrosła do 1574. Mając do dyspozycji dwa sezony rozgrywek rocznie, możemy częściej wprowadzać nowe trendy panujące globalnie w branży, oraz dokonywać szeregu działań, które zaciekawią zarówno widza do śledzenia rozgrywek, jak i zawodnika do udziału w zmaganiach. Zaraz po zakończeniu zbliżających się lipcowych finałów rozpoczniemy pracę nad Sezonem Jesień 2019, chcąc jeszcze bardziej dopasować ligowe rozgrywki do aktualnego rynku sportów elektronicznych.” – mówi Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi Esportowej.
Strategiczne wsparcie rozgrywek esportowych przez Play
Play już po raz piąty z rzędu jest partnerem Polskiej Ligi Esportowej. W marcu 2017 roku operator rozpoczął wspieranie rozwoju ligi, aktywnie angażując się w promocję esportu i gamingu poprzez rozwijanie dedykowanej oferty dla graczy oraz bierze udział w największych wydarzeniach skierowanych do fanów esportu w Polsce. Jednocześnie współpracuje z najbardziej popularnymi polskimi influencerami gamingowymi i streamerami.
Co więcej, od Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej rozgrywki najlepszych drużyn CS:GO wspiera najważniejsza marka Totalizatora Sportowego. Zainteresowanie branżą gamingową i esportową jest wynikiem dynamicznej fazy rozwoju spółki w ostatnim czasie, co przejawia się możliwością grania online w najpopularniejsze gry Lotto. Partnerem technologicznym ligi jest Logitech G.
Dla widzów zostanie przeprowadzona profesjonalna transmisja online z finałów Polskiej Ligi Esportowej. Będzie można ją obejrzeć na kanale Piotra “Izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch.tv. Co więcej, obok najpopularniejszego polskiego komentatora Counter-Strike: Global Offensive zasiądą najlepsi branżowi specjaliści, czyli Paweł "Saju" Pawełczak, Olek "Vuzzey" Kłos oraz Radosław "Mad1" Florkowski.
W 2019 roku w puli nagród samych rozgrywek CS:GO w Polskiej Lidze Esportowej znajdzie się 300 000 zł, a dzięki wsparciu całorocznych partnerów Play, Lotto oraz Logitech G, będziemy mogli zobaczyć zmagania na najwyższym poziome od strony organizacyjnej. W finałowych zmaganiach Sezonu Wiosna 2019, zobaczymy osiem najlepszych polskich zespołów Counter-Strike: Global Offensive.
Virtus.pro pierwszy raz w finałach Polskiej Ligi Esportowej!
Trzy spośród występujących drużyn zostały zaproszone przez organizatorów. Bezpośrednie przepustki trafiły w ręce x-kom AGO, które będzie bronić tytułu mistrzowskiego Polskiej Ligi Esportowej, Aristocracy - obecnych triumfatorów ESL Mistrzostw Polski oraz Virtus.pro - najbardziej utytułowanej organizacji na polskim podwórku. Zaproszenie “Niedźwiedzi” do finałowego etapu rozgrywek jest uznaniem organizatorów dla licznej grupy fanów zespołu oraz jej historii, która przez wiele lat była dźwignią polskiego esportu. Dzięki przekazaniu “dzikiej karty” w ręce zawodników Virtus.pro, kibice będą mogli po raz pierwszy w historii finałów Polskiej Ligi Esportowej zobaczyć jej występ na żywo.
Wśród gwiazd występujących w barwach federacji przyjdzie nam zobaczyć między innymi Janusza "Snaxa" Pogorzelskiego, jednego z najbardziej utytułowanych krajowych esportowców, w tym zwycięzcę pamiętnego katowickiego Majora z 2014 roku. Pozostała piątka, która występ na żywo w warszawskim studiu wywalczyła sobie drogą kwalifikacji, to ex-Wisła Płock, Klan Gadanych Głupot, Warriors, AVEZ Esport oraz zespół, który dziś wieczorem zwycięży w ostatnim etapie eliminacyjnym ligi. W grze pozostało Izako Boars oraz Wensze.
Zaraz po wyłonieniu z Dywizji Mistrzowskiej ostatniego składu będziemy mogli śledzić losowanie par meczowych na finały. Piątkowe wyłonienie drużyn będzie transmitowane na żywo na kanale Piotra “izaka” Skowyrskiego w serwisie Twitch.tv około godziny 22:00.
Dynamiczny rozwój rozgrywek
Polska Liga Esportowa w ostatnich latach przeszła kompletną transformację. Sezon Wiosna 2017 rozegrany został online. Dopiero finał jesiennych zmagań podsumowany został wydarzeniem w warszawskim studiu telewizyjnym. W 2018 roku Polska Liga Esportowa skoncentrowała się na wydarzeniach na żywo. Dzięki temu odbył się już nie jeden, a pięć eventów offline z udziałem publiczności, kończąc na dwóch finałach - wiosennym podczas targów GameON w Kielcach oraz jesiennym, który odbył się w Arenie Gliwice i był imprezą dedykowaną całkowicie Polskiej Lidze Esportowej. W 2017 roku w rozgrywkach brało udział 16 drużyn z całej Polski. Rok później liczba zaangażowanych ekip wzrosła do 30. W 2018 roku organizatorzy ligi oddali w ręce zawodników ponad 500 000 zł. Co więcej, dzięki stworzeniu Akademii Casterów, grono komentatorów Polskiej Ligi Esportowej zasilił Kamil "Dziukens" Dziuk, który ma okazję do komentowania z takimi gwiazdami jak Piotr "Izak" Skowyrski, Paweł "Saju" Pawełczak, Olek "Vuzzey" Kłos oraz Radosław "Mad1" Florkowski. Liga od 2 lat wspierana jest przez jednego z największych polskich operatorów sieci komórkowych - markę PLAY - która przez lata przyczyniła się nie tylko do rozwoju Polskiej Ligi Esportowej, ale również całej polskiej branży sportów elektronicznych.
Co zobaczymy do końca 2019 roku?
Sam start sezonu zasadniczego Polskiej Ligi Esportowej, w bieżącym roku okazał się nie lada innowacją. Zawodnicy Counter-Strike: Global Offensive, przed udziałem w fazie pucharowej, mieli szansę na rywalizację w pięciu etapach dających możliwość awansu do fazy playoff, bądź zdobycia punktów gwarantujących udziału w finałach. Co więcej, do udziału w eliminacjach mogły przystąpić nie tylko teamy Dywizji Mistrzowskiej oraz Dywizji Profesjonalnej, ale również aspirujące zespoły, niemające do tej pory styczności z ligą. Takie działanie nie tylko dało szansę młodym drużynom na udział w profesjonalnych rozgrywkach esportowych, ale również wprowadziło powiew świeżości w prowadzonych zmaganiach.
„Od ponad dwóch lat nieustannie dbamy o rozwój Polskiej Ligi Esportowej oraz wzrost zainteresowania społeczności. Wszystko to złożyło się na ogromny wzrost rozpoznawalności marki wśród mediów. W 2017 roku pojawiło się 585 publikacji o Polskiej Lidze Esportowej, a rok później ta liczba wzrosła do 1574. Mając do dyspozycji dwa sezony rozgrywek rocznie, możemy częściej wprowadzać nowe trendy panujące globalnie w branży, oraz dokonywać szeregu działań, które zaciekawią zarówno widza do śledzenia rozgrywek, jak i zawodnika do udziału w zmaganiach. Zaraz po zakończeniu zbliżających się lipcowych finałów rozpoczniemy pracę nad Sezonem Jesień 2019, chcąc jeszcze bardziej dopasować ligowe rozgrywki do aktualnego rynku sportów elektronicznych.” – mówi Lena Bortko, Brand Manager Polskiej Ligi Esportowej.
Strategiczne wsparcie rozgrywek esportowych przez Play
Play już po raz piąty z rzędu jest partnerem Polskiej Ligi Esportowej. W marcu 2017 roku operator rozpoczął wspieranie rozwoju ligi, aktywnie angażując się w promocję esportu i gamingu poprzez rozwijanie dedykowanej oferty dla graczy oraz bierze udział w największych wydarzeniach skierowanych do fanów esportu w Polsce. Jednocześnie współpracuje z najbardziej popularnymi polskimi influencerami gamingowymi i streamerami.
Co więcej, od Sezonu Wiosna 2019 Polskiej Ligi Esportowej rozgrywki najlepszych drużyn CS:GO wspiera najważniejsza marka Totalizatora Sportowego. Zainteresowanie branżą gamingową i esportową jest wynikiem dynamicznej fazy rozwoju spółki w ostatnim czasie, co przejawia się możliwością grania online w najpopularniejsze gry Lotto. Partnerem technologicznym ligi jest Logitech G.