Nowe technologie znacząco wpływają na funkcjonowanie i rozwój branż usługowych, na czele z branżą turystyczną. Podczas konferencji Sabre Technology Exchange eksperci podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat technologii w turystyce, zwracając uwagę na innowacje, które w najbliższych latach będą kształtować sytuację na rynku, zapewniając turystom jeszcze lepsze doświadczenia, a agencjom turystycznym coraz większe zyski.
Ponad milion opcji noclegu w jednym miejscu
Firmy dostarczające technologie dla branży turystycznej stanęły przed rosnącym wyzwaniem, jakim było uporządkowanie rozdrobnionej oferty hotelarskiej dostępnej m.in. w globalnym systemie GDS, internetowych serwisach rezerwacji biur turystycznych, czy platformach rezerwacyjnych typu booking.com. Rozwiązaniem problemu może okazać się system przygotowywany przez Sabre - Content Services for Lodging, integrujący oferty z różnych źródeł. W konsekwencji pozwala on agencjom i korporacjom na dostęp do ponad miliona propozycji noclegowych, ułatwiając łatwiejsze porównywanie i wybór najlepszej z nich.
Rośnie znaczenie rozszerzonej rzeczywistości
Sabre planuje jeszcze bliżej współpracować z partnerami nad tworzeniem nowych rozwiązań. Przykładem tego podejścia jest właśnie konferencja STX, podczas której eksperci Sabre Lab - jednostki odpowiedzialnej za innowacje - zaprezentowali między innymi przykłady wykorzystania rozszerzonej rzeczywistości. AR łączy świat rzeczywisty ze światem generowanym komputerowo, pozwalając na atrakcyjne prezentowanie ofert dla turystów. Dzięki niej będą mogli oni wirtualnie przenieść się do miejsca potencjalnej podróży, aby utwierdzić się w swoim wyborze lub zmienić zdanie. Rozszerzona rzeczywistość będzie pomagała także między innymi w wyborze miejsca na pokładzie samolotu. W 2018 roku rynek rozszerzonej rzeczywistości był wart 1,1 miliarda dolarów. Do 2023 roku ta wartość wzrośnie aż do 7,9 miliardów dolarów.
Sprawne zarządzanie załogą
Według informacji Boeinga, w ciągu najbliższych 20 lat potrzebnych będzie aż 790 000 tysięcy nowych pilotów lotnictwa cywilnego oraz 890 000 członków personelu pokładowego. Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie w tym obszarze, linie lotnicze wymagają rozwiązań do sprawnego zarządzania załogą. Właśnie w tym celu Sabre rozwija Crew Planner, czyli system, który pozwala zwiększyć efektywność pracy załogi lotniczej, optymalizując zarazem koszty z tym związane.
Linie lotnicze pod kontrolą technologii
Podczas konferencji zaprezentowane zostały także aplikacje dostępne za pośrednictwem cyfrowej platformy Intelligence Exchange Marketplace, skierowane do linii lotniczych. Mają na celu rozwiązywać ich najpilniejsze potrzeby, a wśród zaprezentowanych innowacji znalazły się rozwiązania do wykrywania błędów w opłatach, wprowadzania ulepszeń w biletach, czy natychmiastowego naliczania punktów lojalnościowych.
Nadchodzi rewolucja w hotelarstwie
Wszystko wskazuje także na rewolucję w zakresie dystrybucji ofert turystycznych. Algorytmy uczenia maszynowego sprawią, że turyści otrzymywać będą spersonalizowane propozycje, uwzględniające już nie tylko samą rezerwację pokoi, ale także innych usług, wydarzeń czy udogodnień, świadczonych w pobliżu danej lokalizacji. Dzięki technologii turyści będą mogli w jednym miejscu ustalić cały przebieg wyjazdu - począwszy od wyboru środku transportu, zakwaterowania, przez wyżywienie, wynajem samochodu, aż po uczestnictwo w wydarzeniach odbywających się w danym miejscu. To z kolei pozytywnie wpłynie na ich doświadczenia z podróży, a hotelom przyniesie dodatkowe zyski.