Branża gier mobilnych dominuje wśród polskich graczy. Już w 2018 roku pobiła zarówno rynek tytułów skierowanych na komputery osobiste, jak i konsole. Polski rynek jest ósmy* w Europie, a Polacy w 2018 roku wydali na gry mobilne aż 216 mln dolarów. Polska Liga Mobilna odpowiada na dynamiczny rozwój branży sprzętów mobilnych, a co za tym idzie rynek gier wieloosobowych przystosowanych na smartfony i tablety.
PLAY Polska Liga Mobilna jest efektem zderzenia naszych celów firmowych z trendami na rynku gier, oraz oczekiwaniami użytkowników urządzeń mobilnych. Poniekąd jest to następny etap rozwoju krajowego rynku sportów elektronicznych.
mówi Justyna Borkowska, Digital Communications Manager, Play.
Dla Play, jako największej sieci komórkowej w Polsce, wspierającej community graczy od ponad 3 lat, naturalnym krokiem, było rozszerzenie platformy #GamersGonnaPlay o ligę mobile. Mam nadzieję, że nasz wspólny projekt, pierwszy taki na polskim rynku, zostanie pozytywnie przyjęty przez fanów gier mobilnych.
dodaje Aleksandra Nitecka, Senior Digital Communications Manager, Play.
Posiadając grupę najbardziej popularnych twórców mobilnych, już od dłuższego czasu poszukiwaliśmy dalszej drogi rozwoju tego sektora. Z wykorzystaniem narzędzi, które oferuje Play Polska Liga Mobilna, stworzymy produkt, który zasięgowo konkurować będzie z największymi podmiotami esportowymi w kraju. Dla tysięcy graczy mobilnych, będzie to także szansa spróbowania swoich sił w bardziej wymagających rozgrywkach i wskoczenia na wyższy poziom rywalizacji.
mówi Radosław Kwiatkowski, Senior Account Manager & Esports Specialist, LifeTube.
Będzie show!
Liczby mówią same za siebie
Śledząc najnowsze badania rynku gamingowego zarówno w Polsce, jak i na świecie, możemy zaobserwować gwałtowny rozwój gier mobilnych. Mimo wzrostu zainteresowania tytułami skierowanymi na smartfony i tablety, próżno szukać regularnych rozgrywek dedykowanych graczom mobilnym. Bazując na wiedzy popartej badaniami rynkowymi oraz wykorzystując know-how wypracowane przy tworzeniu Polskiej Ligi Esportowej, ruszamy z pierwszą w Polsce ligą skierowaną do miłośników gier na małych ekranach.
mówi Justyna Oracz, Head of Brands Fantasyexpo.