Wizz Air, największy niskokosztowy przewoźnik w Europie Środkowo-Wschodniej, skorzysta z zaawansowanych technologii Sabre w celu optymalizacji złożonych procesów związanych z zarządzaniem i optymalizacją rozkładów połączeń lotniczych.
Wizz Air dołączył do ponad 80 linii lotniczych, które wdrożyły u siebie technologie Sabre w zakresie zarządzania i optymalizacji rozkładów lotów. Sabre AirVision Schedule Manager pozwala analitykom realizować realny harmonogram połączeń, który optymalizuje wykorzystanie przepustowości i połączeń pasażerskich, przy jednoczesnym przestrzeganiu ograniczeń.
Do tej pory rozwiązanie pomogło liniom lotniczym osiągnąć do 9 proc. przyrostowego zysku operacyjnego i do 12 proc. wzrostu wydajności.
- Wprowadzenie odpowiedniej technologii do planowania i ustalania harmonogramów ma znaczący wpływ na optymalizację przychodów i redukcję kosztów, a także na prowadzenie solidnej i wydajnej działalności – powiedział George Michalopoulos, dyrektor handlowy Wizz Air. - Kompleksowy pakiet Sabre zapewnia Wizz Air inteligentne i elastyczne możliwości potrzebne do wdrażania zoptymalizowanych rozkładów – dodał.
- Wizz Air ma ambitny plan rentownej ekspansji, dlatego potrzebował silnego partnera technologicznego - powiedział Alessandro Ciancimino, wiceprezes ds. sprzedaży w Europie z działu Travel Solutions w Sabre. - Pakiet technologii Sabre pomaga liniom lotniczym szybciej wprowadzać rozkłady na rynek, szybko reagować na zmieniające się warunki w czasie rzeczywistym i skuteczniej zarządzać rosnącą siecią połączeń.
Wizz Air to największa tania linia lotnicza w Europie Środkowej i Wschodniej. Oferuje ponad 700 połączeń z 25 baz, łącząc 152 destynacje w 44 krajach. Zespół ponad 5000 specjalistów z branży lotniczej zapewnia wysokiej jakości obsługę i bardzo niskie ceny, co sprawia, że Wizz Air jest preferowanym wyborem 38 milionów pasażerów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
O Sabre
Firma Sabre Corporation jest wiodącą firmą technologiczną dla branży turystycznej. Rozwiązania dostarczane przez Sabre - oprogramowanie, systemy rezerwacyjne czy systemy dostępne na urządzenia mobilne - są używane przez setki linii lotniczych i tysiące hoteli. W Krakowie od 2000 roku działa globalne centrum rozwoju, Sabre Polska, zatrudniające około 1500 osób. Polscy programiści odpowiadają za kluczowe projekty dla całej firmy, w tym za wytwarzanie produktów dla branży biur podróży oraz rozwiązania wspierające funkcjonalność linii lotniczych.