Zdecydowana większość klientów i sprzedawców przebadanych przez SW RESEARCH pozytywnie ocenia swoje doświadczenia z serwisami elektroniki w Polsce. Co czwarty konsument otrzymał naprawione urządzenie do dwóch dni, natomiast co drugi - do tygodnia. Badania zostały przeprowadzone na zlecenie firmy FIXIT SA, która specjalizuje się w usługach opieki posprzedażowej. To pierwsze takie badania w Polsce. Wyniki dostarczają ciekawych informacji na temat obsługi klienta na rynku napraw elektroniki użytkowej w naszym kraju.
Pierwsze takie badania w Polsce
Klienci szybko otrzymują naprawione urządzenia
Serwisy elektroniki oceniane pozytywnie
Globalna pandemia koronawirusa wpłynęła również na rynek napraw elektroniki użytkowej w Polsce. W tym okresie w sposób szczególny na znaczeniu zyskały szybkość napraw, sprawna obsługa logistyczna, a także różne formy szybkiego kontaktu z konsumentami i sprzedawcami. Co równie ważne, wiele aspektów obsługi klienta przeniosło się do sieci, a konsumenci chętnie korzystają z rozwiązań internetowych. To więc dobry czas chociażby na usprawnienie strony internetowej czy stworzenie dedykowanej aplikacji
- mówi Mariusz Ryło, CEO FIXIT SA.
*Badania zostały przeprowadzone metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W badaniu wzięło udział 506 respondentów, którzy mieli doświadczenie z oddawaniem urządzeń do serwisów napraw urządzeń oraz 54 sprzedawców elektroniki, którzy kontaktują się z takimi serwisami. Dla obu grup przygotowano osobne kwestionariusze. Dla analizy statystycznej większości odpowiedzi zastosowano metody ilościowe, natomiast odpowiedzi z pytań otwartych zostały poddane ilościowej analizie danych jakościowych.